Zeekr – kompanija od koje strahuje Tesla

Industrija električnih automobila sve više uzima maha u cijelom svijetu. Samim tim, konkurencija postaje sve žešća i žešća. 

Vjerovatno, pri pomenu ovih revolucionarnih automobila, prvi brend koji pada na pamet je Teska Elona Muska. S razlogom, jer je model ove kompanije Tesla Y u 2022. godini bio najprodavaniji na svijetu. Teska S Plaid je autmomobil koji je premašio najvišu ocjenu na sigurnosnim testiranjima dobivši 5,4/5.  Tehnologija kojom raspolažu je inovativna, a izrada visoko kvalitetna. Pak, u pitanje se dovodi ekološka privatljivost automobila kompanije Tesla zbog činjenice da u proizvodnji koriste rijetke minerali i metale čije je vađenje štetno za okoliš. Ono što mnogi krajnji korisnici, vozači, žele da znaju prije kupovine jeste brzina. Pa, Teslin model S P100D ima takve performanse da za nevjerovatnih 2,28 sekundi dostiže brzinu od 100 km/h, čime nadmašuje svaki hiperautomobil, pa i izuzetni Porsche 918 Spyder.

Kompanija Tesla, čiji većinski vlasnik Elon Musk voli da bude prvi i da se istakne iz mase, oborila je mnoge rekorde u automobilskoj industriji i već godina je potpuna vladarica. 

PRIJETNJA STIŽE S ISTOKA

I ptice na grani znaju da Amerikanci i Kinezi vode nažustriju konkurentsku bitku na mnogim tržištima, pa ni tržište električnih automobila nije izuzetak. Brend Zeekr je relativno nepoznat u Evropi, ali se sprema na aspolutnu dominaciju kineskim cestama, ali i svjetskim. U vlasništvu je Geel Holdinga koji je osnovan 1986., a 1997. godine je počeo proizvoditi automobile. Nakon modela 001, 009 i X, u decembru je lansiran i model 007. Neke od performansi modela koji, slučajno ili namjerno, nosi ime po najpoznatijem tajnom agentu na svijetu, nadmašile su performanse svih do sada proizvedenih električnih automobila.

Zeekr 007 dostiže brzinu od 100 km/h za 2,84 sekundi, a jedno punjenje baterije je dovoljno za vožnju od 688-870 km, zavisno od modela. Kompanija je razvila bateriju koja je nakon 15-ominutnog punjenja spremna na vožnju od 500km. 

Zeekr kompanija za proizvodnju nekih svojih modela koristi nikl metal hidridne baterije, koje su ekološki prihvatljivije od litij-jonskih i rade na tome da sve buduće automobile opreme ili nikl metal hidridnim baterijama koje imaju mogućnost 90 posto recikliranja, ili inovativnim tehnologijama, budući da nazastupljenije u industriji električnih automobila, litijum-jonske baterije imaju sposobnost samo 65 posto reciklaže. Takve baterije koriste i Teslini inženjeri, budući da su najisplativije i najdugotrajnije. 

Nakon prvog predstavljanja kompanija je u samo 40 dana zaprimila 51,569 narudžbi. Ovome je sigurno znatno doprinijela i cijena od oko 30 000 eura, u odnosu na Teslin model Y koji košta preko 41 000. Osim toga, kineski stručnjaci su poradili i na segmentu ekološkoj prihvatljivosti, u skladu s planom Vlade da do 2023. godine na cestama Kine bude 40 posto električnih automobila koji će doprinijeti smanenju zagađenosti vazduha. 

MUSK: Kina najveća konkurencija Tesli

"Prodaja električnih automobila u Kini je ogromna. Kineske automobilske kompanije su izuzetno konkurentne. Puno je ljudi koji misle da će na listi prvih 10 automobilskih kompanija biti Tesla, a zatim devet kineskih automobilskih kompanija. Mislim da možda nisu u krivu", kazao je izvršni direktor Tesle Elon Musk. 
Muskovo samopuzdanje nije neutemeljeno, ali moglo bi se desiti i da Teslu pretekne brend Zeekr. Uz sve performanse koje automobili ovog kineskog proizvođača nose sa sobom, neizostavno je dodati i rast tržišta i proizvodnje električnih automobila u Kini. Samo u prošloj godini ih je proizvedeno 9,58 miliona, a za ovu godinu imaju tendenciju novog rasta. 

Jasnije je sve kada posjetite Zeekr-ov proizvodni pogon, koji se nepregledan, potpuno robotizovan, sa proizvodnjom od nevjerovatnih 45 automobila svakog sata. A nakon toga sjednete u udobni Zeekr 007 i osjetite adrenalin koji ide uz dostizanje brzine od 100 km/h u manje od 3 sekunde.

O ovom brendu se u Evropi ne govori još onoliko koliko zaslužuje, ali sasvim je sigurno da će se za njega tek čuti. Tome u prilog ide činenica da je menadžment Geely Holdinga fokusiran baš na evropsko tržište i da ima predstavništva i proizvodne pogone u Švedskoj gdje su partner Volvu, u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, te u Belgiji. 

Damira Ibranović / federalna.ba

Kina