"Uništili su mi božićni duh": McDonald's uklonio AI-generisani oglas nakon kritika

"Uništili su mi božićni duh": McDonald's uklonio AI-generisani oglas nakon kritika
(Izvor: EPA/ANDY RAIN)

McDonald’s je saopćio da je uklonio božićni oglas generisan vještačkom inteligencijom u Nizozemskoj, nakon što je izazvao kritike na internetu, izvještava AFP a prenosi The Guardian.

Reklama pod nazivom „Najgroznije doba godine“ prikazuje prizore božićnog haosa: Djeda Mraza zaglavljenog u saobraćajnoj gužvi i nizozemskog biciklistu natovarenog poklonima dok gubi ravnotežu na snijegu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Artificial Intelligence (AI) • ChatGPT (@chatgptricks)

A koja je poruka oglasa? Povucite se u McDonald’s restoran do januara i „preživite“ prazničnu sezonu.

Međutim, generativni AI oglas nizozemskog ogranka ovog lanca brze hrane izazvao je bujicu kritika na društvenim mrežama.

„Ova reklama mi je sama od sebe uništila božićni duh“, napisao je jedan korisnik. „Zbogom AI glupostima“, dodao je drugi.

Reakcija McDonald’sa

McDonald’s Nizozemska naveo je u saopćenju u srijedu:

„Božićna reklama imala je za cilj prikazati stresne trenutke tokom praznika u Nizozemskoj. Međutim, primjećujemo – na osnovu komentara na društvenim mrežama i reakcija međunarodnih medija – da je za mnoge goste ovo ipak ‘najdivnije doba godine’.“

Producenti brane upotrebu vještačke inteligencije

Melanie Bridge, direktorica produkcijske kuće Sweetshop Films, koja je izradila reklamu, branila je korištenje AI tehnologije u objavi na LinkedInu.

„Nije riječ o zamjeni zanata, već o proširenju alata. Vizija, ukus, vodstvo… to će uvijek ostati ljudsko“, napisala je.

„A evo i dijela koji ljudi ne vide: sati rada koji su uloženi u ovaj projekat daleko su nadmašili tradicionalno snimanje. Deset ljudi, pet sedmica, puno radno vrijeme.“

No i ta izjava pokrenula je novu online debatu.

Emlyn Davies iz nezavisne produkcijske kuće Bomper Studio odgovorio je na LinkedInu: „A šta je s ljudima koji bi bili u reklami – glumcima, horom?
Deset ljudi na ovakvom projektu je jako mali broj u poređenju s tradicionalnim snimanjem uživo.“

AI reklame postaju trend, uprkos kritikama

Coca-Cola je nedavno objavila svoju novu AI-generisanu prazničnu reklamu, uprkos kritikama koje je primila i prošle godine.

Novi oglas izbjegava krupne kadrove ljudi i uglavnom prikazuje AI-generisane slike slatkih životinja u zimskom ambijentu.

federalna.ba

McDonald's umjetna inteligencija reklama