Twitterov rival Threads bilježi 5 miliona korisnika u prvim satima
(Izvor: Ilustracija)

Twitterov rival Threads bilježi 5 miliona korisnika u prvim satima

Metin rival Twitteru, Threads, zabilježio je pet miliona prijava u prva četiri sata rada, rekao je izvršni direktor Mark Zuckerberg, dok tvrtka nastoji pridobiti korisnike s problematične platforme Elona Muska ponudom dužih objava, šačicom slavnih osoba – i velikom sličnosti sa svojim konkurentom.

Vlasnik Facebooka i Instagrama pomaknuo je debi aplikacije do 15 sati do 19:00 EDT u SAD-u i ponoći u Ujedinjenom Kraljevstvu, učinivši je besplatno dostupnom u 100 zemalja na Apple i Google Store, iako neće biti dostupna u EU.

Brendovi kao što su Billboard, HBO, NPR i Netflix imali su svoje profile postavljene u roku od nekoliko minuta od lansiranja. Iz Mete su izjavili da su prvi sponzori slavnih bili Shakira i Gordon Ramsay, a nedavni izvještaj sugerira da su se također obratili Oprah Winfrey i Dalaj Lami. Korisnicima Thread-a će biti potreban Instagram račun za prijavu. Nakon što se registruju, mogu odabrati da prate iste račune koje prate na Instagramu, ukoliko su se i oni pridružili novoj aplikaciji.

Aplikacija vizuelno veoma podsjeća na Twitter, iako su neke od formulacija promijenjene, sa retweetovima koji se zovu "ponovno objavljivanje" i tweetovima nazvanim "threads". Meta nije bila nesklona kopiranju konkurentskih proizvoda u prošlosti, uključujući lansiranje Instagramove funkcije Reels 2020., poznatoj po sličnosti s kratkim video zapisima TikToka.

Objave mogu biti dugačke 500 karaktera, u poređenju sa 280 za većinu korisnika Twittera, a video zapisi dužine do pet minuta mogu se postavljati dok se objava može dijeliti kao link i na drugim platformama. Korisnici mogu prestati pratiti, blokirati, ograničiti ili prijaviti druge. Korisnici također mogu filtrirati odgovore s određenim riječima.

Meta je pokrenula Threads nakon još jednog turbulentnog perioda na Twitteru, koji je tokom vikenda nametnuo ograničenja gledanja tweetova u potezu za koji je djelimično okrivio prikupljanje podataka od strane kompanija koje grade modele vještačke inteligencije.

U objavama na Threadsu, Zuckerberg se bavio tim izazovima. “Mislim da bi trebala postojati aplikacija za javne razgovore s više od milijardu ljudi. Twitter je imao priliku za to, ali nije uspio. Nadamo se da mi hoćemo”, napisao je.

Reakcije na debi u srijedu kretale su se od opreza do entuzijazma, mnogi su hvalili njegovu jednostavnost korištenja, a neki su rekli da bi Elon Musk trebao biti zabrinut. Drugi su istakli da je brza integracija aplikacije sa Instagramom pokazala koliko je Meta postala moćna. Veliki dio razgovora, ironično, vodio se na Twitteru, gdje je u srijedu uveče bio popularan hashtag "Threads".

Vijesti o Zuckerbergovom predstojećem otkrivanju Threads-a dovele su do toga da su osnivač Facebooka i Musk očigledno pristali i na borbu u kavezu oko toga, iako nije određen datum za ovu malo vjerovatnu konfrontaciju. Meta je opisao Threads kao “novi, odvojeni prostor za ažuriranja u realnom vremenu i javne razgovore”, s ciljem da “uzme ono što Instagram najbolje radi i to proširi na tekst, stvarajući pozitivan i kreativan prostor za izražavanje vaših ideja”. Twitter ima bazu korisnika od više od 250 miliona, dok Instagram navodno ima 2 milijarde korisnika.

Meta je navela da bi aplikacija također ličila na Twitterove rivale kao što je Mastodon, koji je zasnovan na decentraliziranoj platformi koja bi omogućila prijenos naloga na druge servise. U njemu se navodi: “Radimo na tome da Threads bude kompatibilan s otvorenim, interoperabilnim društvenim mrežama za koje vjerujemo da mogu oblikovati budućnost interneta.” Meta navodi da planira učiniti Threads kompatibilnim sa ActivityPub-om, tehnologijom koja također podržava Mastodon i omogućava da društvene mreže budu interoperabilne, što bi omogućilo korisnicima Threads-a da preuzmu svoje račune i pratioce na druge aplikacije koje podržava ActivityPub.

Korisnici bi tako mogli prestati koristiti aplikaciju Threads i prenijeti svoj sadržaj na drugu uslugu koja koristi istu temeljnu tehnologiju – kao što je Mastodon. “Naša vizija je da će ljudi koji koriste kompatibilne aplikacije moći pratiti i komunicirati s ljudima na Threads-u bez Threads naloga, i obrnuto, uvodeći novu eru raznolikih i međusobno povezanih mreža.” Kao i kod Mastodonta, Meta predviđa formiranje mini zajednica sa sopstvenim standardima zajednice i politikama moderiranja.

Prema navodima The Guardiana Meta neće primati oglase na Threads barem ove godine. Trenutno, je glavni feed mješavina sadržaja koji korisnici prate, kao i sadržaja preporučenog iz algoritma. Trenutno nema planova da se ljudima dozvoli da to ograniče samo na one koje oni prate. Ljudi će zadržati svoja korisnička imena sa Instagrama, smanjujući mogućnost da ljudi zaklone korisnička imena visokog profila.

Uzimajući u obzir kritike političara i aktivista zbog sigurnosti djece na svojoj platformi, Meta je svakog korisnika UK Threads mlađeg od 18 godina stavila na privatni profil koji mogu vidjeti samo ljudi koje korisnik odobri.

Mike Proulx, direktor istraživanja u analitičkoj firmi Forrester, rekao je da je Threads "još jedan" imitatorski potez, ali da je pokrenut u vrijeme "vrhunske frustracije na Twitteru", iako je tržište za konkurentski Twitter već bilo preplavljeno alternativama kao što su Hive, Bluesky i Mastodont. “Ovo samo služi za razbijanje baze korisnika koji traže alternativu Twitteru,” rekao je on.

federalna.ba/The Guardian

Threads Twitter