videoprilog Hane Porić (Dnevnik 2)

Ništa o prijevoznicima, ništa o Viaductu, ništa o novom ministru sigurnosti

Država pred kolapsom, finansijskim i saobraćajnim, a Vijeće ministara Bosne i Hercegovine bez rješenja. Problemi prijevoznika nisu prioriteti. U Vijeću ministara su tek na nivou informacije, a i ona je s odgodom do neke naredne sjednice. Drugu priliku čekat će i otplata duga prema slovenskoj firmi Viaduct. Prijedlog Zastupničkog doma Bosne i Hercegovine da novac namijenjen za kupovinu zgrade za Upravu za indirektno oporezivanje bude preusmjeren za otplatu duga nije ni razmatran jer resorni ministar Srđan Amidžić nije prisustvovao sjednici. A o novom ministru sigurnosti ni riječi. Ni naznake.

Država na rubu. Problemi se gomilaju. Dugovi, zastoji, blokade. Kolaps, finansijski i saobraćajni, za petama. No, u Vijeću ministara BiH ni hitno, ni bitno, a ni alarmantno. Prijevoznici će pomoć i ispunjavanje traženih uslova još čekati. Svi njihovi problemi stali su u informaciju sa odgodom za izjašnjavanje.

“Oko ovih prijevoznika, problem je što se ne zna tačna nadležnost čija je”, kaže ministar odbrane BiH Zukan Helez (SDP).


A, dok se raštimani orkestar uštima, prijevoznici su sve bliži blokadi graničnih prijelaza. Problem je kompleksan. Rješenja nema lokalno, pa će ga resorni ministar Edin Forto (NS) krajem sedmice tražiti regionalno na sastanku s ministrima u Beogradu.

forto-trazit-cemo-regionalno-rjesenje-problema-prevoznika-rcpck

 

“Danas je ministar Forto napisao Crvenkapicu i povukao materijal jer nije dobio saglasnost Vijeća ministara da se izjašnjava o informaciji koju je dostavio. Suština je u tome što određena struktura u Vijeću ministara trenutno bježi od razgovora sa evropskim institucijama kad je u pitanju implementacija Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. EU pravi problem našim prijevoznicima, pravi problem jer želi da ih preuzme”, tvrdi ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac (SNSD).

Ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković (NiP) odgovara da je to licemjerna politika iz bh. entiteta RS: “Ona koči napredak i put prema Evropi i onda se, tobože, brine što vozači ne mogu ostati duže od 90 dana”.

Ni Vijeće ministara više ne može čekati na imenovanje ministra sigurnosti. A, mora jer tako želi HDZ BiH pomažući SNSD-u. Sve dok predsjedavajuća Borjana Krišto krši zakon i odbija predložiti Nebojšu Vukanovića, u Vijeću ministara uslovljavaju i odlučuju SNSD-ovi napola smijenjeni ministri. Situacija blokade iz koje Trojka izlaz vidi uz pomoć visokog predstavnika i intervencije u Zakon o Vijeću ministara BiH.

“Mi ćemo što prije početi lobirati za takvo rješenje ako političkog dogovora ne bude. Krše se zakoni, procedure, predviđaju datume i rokove. Rokovi su probijeni. Mislim da čekanje političkog dogovora, a sve kao pod plaštom Izbornog zakona, ne vidim sad već neki optimizam, tako da mislim da visoki predstavnik vrlo brzo mora preuzeti odgovornost”, dodaje ministar Konaković.

Odgovornost nedostajući je termin bh. političkog rječnika. Umjesto njega, u redovnoj upotrebi je prebacivanje odgovornosti i odlaganje. Tako je dug prema slovenskoj firmi Viaduct i danas veći za oko 18.000 maraka. No, ova tačka nije ni razmatrana. Od Vijeća ministara BiH ovaj put - ništa. Baš kao već duži period. Ni rješenja, ni zakona.

federalna.ba

Vijeće ministara Vijeće ministara Bosne i Hercegovine Vijeće ministara BiH ministar sigurnosti BiH Viaduct prijevoznici prevoznici