GIPS Tuzla 31. marta prestaje voziti putnike – šta poslije?
U Tuzlanskom kantonu neriješenih problema je mnogo, no posljednjih dana gorući problem je prijevoz. Privatna kompanija Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla, koja drži monopol kada je ova djelatnost u pitanju, podigla je cijene prijevoza za 30 posto. GIPS Tuzla već ranije je najavio da će autobusi saobraćati samo do 31. marta, nakon čega se ukida prijevoz. No, šta poslije toga? Naziru li se neka rješenja?
Voze na plin, ali su cijene prijevoza kao da u autobuse sipaju kerozin. Zbog enormnog povećanja cijena, građani negoduju već nekoliko dana, a mladi su na ovaj problem ukazali i putem mirnih protesta. Visoke cijene prijevoza u Tuzlanskom kantonu dovode u pitanje kvalitet obrazovanja, jer mnogi roditelji nisu u prilici izdvojiti 150 ili 200 maraka samo za prijevoz.
“Uputili smo apel Ministarstvu obrazovanja i nauke TK-a da se prijeđe na online nastavu dok se ovaj problem ne riješi“, kazao je Ajdin Duman, član neformalne grupe građana.
„Zamislite roditelje koji imaju po troje ili četvero djece i da plaćaju te karte, da se četvero djece obrazuje. Imamo toliko porodica gdje ni jedno od roditelje ili gdje samo jedno od roditelja radi. I opet je ta minimlana plata od 1000 maraka. Kako sve to da funkcioniše, kako dijete da se obrazuje?“, pita Adis Poljić, član neformalne grupe građana.
Za građane Tuzle jučer je stigla još jedna šokantna informacija. GIPS Tuzla odlučio je ukinuti 9 prijevoznih linija, mahom onih na koje su oslonjeni građani Tuzle. No, rano jutros obavijestili su Grad Tuzlu da će se držati prvobitnog dogovora, te da će saobraćati na svim linijama do 31. marta. Tuzla će svakako ići ka osnivanju svog privatnog preduzeća. No, dok do toga ne dođe, postoje i druga rješenja.
„Da zajedno gradimo još kvalitetniji javni prijevoz na području grada Tuzle, a taj kvalitetniji javni prijevoz će se ogledati u našoj javnoj kompaniji, javnoj firmi, koja će se baviti javnim prijevozom, ali nam za to treba vremena, treba nam finansijskih sredstava, da raspišemo javni poziv i da što prije do 31. marta odaberemo nove kompanije koje će obavljati javni linijski prijevoz“, izjavio je gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić (SDP).
Da građanima javni prijevoz ne bi bio luksuz, Tuzla će refundacijom cijena karata podržati ranjive kategorije i penzionere. Sa druge strane, od Vlade Tuzlanskog kantona očekuju da subvencioniraju prijevoz za studente i učenike, jer je to, kako kažu, njihova ustavna obaveza.
„U ovom momentu pripremamo svu analitiku, sve podatke. Ovaj problem je za nas tek isplivao u posljednjih nekoliko sedmica. Nismo se bavili time, ali smo rekli da ćemo ga staviti u top listu prioriteta“, istakao je premijer TK-a Irfan Halilagić (SDA).
Grad Tuzla u ponedjeljak će dobiti i dva autobusa, koji su donacija Osijek, a za utorak je najavljena vanredna sjednica Gradskog vijeća Tuzla, na kojoj će biti razmatran problem prijevoza.
federalna.ba