videoprilog Azre Bećirović (Federacija danas)

Šta nakon 31. marta u Tuzli - električni mini autobusi, dogovor sa GIPS-om?

O problemu gradskog i prigradskog prijevoza u Tuzli danas su na vanrednoj sjednici raspravljali vijećnici Gradskog vijeća Tuzla. Dugoročni cilj je osnivanje novog gradskog preduzeća. Međutim, kako je riječ o skupoj investiciji, dok se ona ne realizuje, ići će se ka drugim rješenjima, poput povjeravanja ove djelatnosti drugim prijevoznicima. Trenutno u Tuzli, prijevoz obavlja samo Gradsko i prigradsko preduzeće Tuzla, privatno lice koje drži monopol kada je ova djelatnost u pitanju.

Nezadovoljstvo građana javim prijevozom u Tuzli ne traje od prije mjesec dana, već godinama unazad. Zbog toga je Grad Tuzla pristupio izradi Studije radi pronalaska najboljeg modela za organizaciju javnog prijevoza. Osnivanje novog preduzeća biti će cilj gradskih vlasti, jer je i sama Studija to pokazala kao najbolje dugoročno rješenje.

„To je nešto što zahtijeva sredstva, to je nešto što zahtijeva vrijeme, ali mislim da je ovo najkvalitetnija moguća mjera. I mi ćemo na takav način organizovati najkvalitetniji javni linijski saobraćaj na području Tuzle, ali isto tako ćemo moći i da utičemo i na cijene karti”, kazao je gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić (SDP).

No, dok ne dođe do osnivanja novog gradskog preduzeća, za šta je potrebno mnogo i vremena, ali i novaca, plan je da se putem javnog poziva povjeravanje ove djelatnosti u Tuzli ponudi drugim prijevoznicima. A ponuditi se mora, jer je GIPS Tuzla već ranije najavio da će s 31. martom, ukinuti one linije koje saobraćaju na području Tuzle.

”Ja se nadam da ćemo provesti i kompletnu proceduru i izabrati onog ko će obavljati tu djelatnost, ali uvijek postoji žalba, da neko na neki način produži ovu problematiku i proces odabira po javnom pozivu. Ali ja ne želim da budem negativan u ovom konektstu. Želim da vjerujem da ćemo okončati sve aktivnosti do 31. marta”, dodao je Lugavić.

Stav opozicije u Gradskom vijeća Tuzla je da novac za osnivanje novog preduzeća treba tražiti i na nivou FBiH. Jedan od njihovih prijedloga je kupovina električnih mini autobusa, a dok se to ne realizuje, da se sa GIPS-om Tuzla sklopi dogovor.

“Da do trajnog rješenja, odnosno osnivanja preduzeća i kupovine tih mini električnih buseva, oni na osnovu subvencija održe taj linijski prijevoz na području grada. Rješenje su mini busevi koji su na električni pogon. Mislim da je 30 miliona dostatno da se ovaj problem riješi”, istakao je Šefik Husić, predsjednik Kluba vijećnika SDA.

Današnjoj sjednici prisustvoli su i predstavnici mjesnih zajednica u kojima saobraća GIPS Tuzla, a čiji građani trpe ogroman udar na budžete nakon posljednjeg poskupljenja prijevoza.

“Radnička karta negdje 180-200 maraka, a učenička 157, 160. A kada se plaća ovako u jednom pravcu, to znači 5 i po maraka. To znači 11 maraka otići i doći u Tuzlu, što je udaljen od Pasaca 4 i po kilometra. Pa ovo je stvarno žalosno”, kaže Senaid Avdić, mještanin naselja Pasci.

Neke od današnjih konstatacija na sjednici bile su kako se sa rješavanjem ovog problema zakasnilo, te da je davno trebalo krenuti u iznalaženje rješenja. Problem koji traje više od 20 godina neće moći biti riješen za mjesec dana. Problem javnog prijevoza u Tuzli možda je i najbolji pokazatelj kako jedna loša privatizacija može građane napraviti taocima.

federalna.ba

GIPS Tuzla Tuzla
Tuzla saobraćajna nesreća
0 14.02.2025 11:32
Majke Srebrenice Tuzla okupljanje
0 11.02.2025 12:35
Tuzla Richmond Park Međunarodna škola Tuzla BOSEPO 2025
0 09.02.2025 08:28
gips GIPS Tuzla javni prevoz javni prijevoz Tuzla
0 03.02.2025 20:27