videoprilog Azre Delmanović (Federacija danas)

Behram-begova medresa u Tuzli svijetli primjer obrazovnog procesa

Za obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini se nerijetko kaže da nije na zadovoljavajućem nivou, no uprkos tome, postoje pozitivni primjeri koji zaslužuju pažnju. Jedan od takvih je Behram-begova medresa u Tuzli, čiji učenici ponosno čuvaju prva mjesta na mnogobrojnim kantonalnim, državnim, ali i takmičenjima u regionu. Ekipa Federalne televizije posjetila je ovu školu dan prije završetka školske godine da bismo zajedno s njima sumirali utiske, ali i lično se uvjerili po kojem sistemu rade.

Već u prvom razredu profesori u Behram-begovoj medresi vrše trijažu učenika prepoznavajući njihove afinitete i sklonosti prema određenim predmetima kako bi im pomogli da se usavrše u onim oblastima u kojima su najbolji. Učenik drugog razreda Husejin Jašić se, na takav način, opredijelio za fiziku i matematiku, gdje svake godine kući nosi nove diplome sa svojim potpisom.

„Kako sam upisao medresu i kako su mi se otvorile te neke druge mogućnosti, ostvario sam rezultate i na federalnom nivou, uspio sam zabilježiti učešće na državnom takmičenju iz matematike. To je bilo prošle godine. Najveći uspjeh za mene do sad je prvo mjesto na federalnom takmičenju iz fizike i učešće na olimpijadi iz fizike BiH.“

I drugi učenici su fokusirani na ono što vole i čime žele da se bave u budućnosti. Škola im, u skladu s tim, omogućava dodatno vrijeme za rad, a profesori im pružaju podršku. Osim toga, veliki dio posla uz profesore, obavljaju i odgajatelji.

„Opredijelio sam se za atletiku te pokušavam biti najbolji u tome. Ja sam kantonalni prvak na 100 metara te državni prvak na 60 metara u kategoriji juniora“, kaže učenik trećeg razreda Bakir Baković.

„Mi u medresu dođemo kao neki kamen kojeg naši profesori dovedu u izgled dijamanta, dakle. isklešu nas“, dodaje učenica trećeg razreda Amina Mešaljić.

Biti profesor u Behram-begovoj medresi je obaveza, ali i odgovornost. Cilj je biti podrška učenicima i omogućiti im sigurno mjesto za razvoj i napredak u svakom trenutku obrazovnog i odgojnog procesa.

„S učenicima profesori rade 24 sata, a ne samo ono vrijeme kada je nastava. Svi se trudimo da damo svoj maksimum da učenicima ponudimo i više od onoga što je planirano“, ističe profesor engleskog jezika Asmir Dorić.

Berham-begova medresa trenutno ima 525 učenika, a svakom od njih se posvećuje posebna pažnja, kako bi, prije svega, bili dobri ljudi, pa tek onda učenici. Nije jednostavno, kažu nadležni škole, ali je bitno imati zajednički cilj i raditi kako bi se, na što bolji način do njega došlo.

„To znači da učenik bude zaista učenik, u pravom smislu te riječi, a učitelji, odnosno nastavnici, odgajatelji, da budu u pravom smislu te riječi dostojni svoga poziva, a da opet svi mi ostvarujemo jednu kvalitetnu saradnju s roditeljima, s porodicama naših učenika“, naglašava direktor medrese Ahmed Hatunić.

Ta saradnja i uključenost svih aktera u proces obrazovanja donosi rezultate te je Behram-begova medresa čak trinaest puta zaredom osvojila prvo mjesto na vrednovanju i ocjenjivanju škola, a samo u ovoj školskoj godini bilježe na desetine prvih mjesta iz različitih oblasti.

federalna.ba

Behram-begova medresa Tuzla