"Zabava šou djevojke" Taylor Swift, novi iznenađujući hit u kinima
Taylor Swift se vraća u kina u vašoj blizini.
To su magične riječi za vlasnike kino dvorana, koji su, čini se, prije otprilike dvije godine svi postali veliki fanovi Taylor Swift. Tada je njena najnovija filmska avantura, koncertno-promotivni film „Taylor Swift: The Eras Tour“ iz 2023. godine, postavila mnoge rekorde na blagajnama i pružila spas multiplex kinima tokom dvostrukih štrajkova u industriji.
Swift će ponovo povećati posjećenost kinima ovog oktobra sa svojevrsnim dokumentarcem "The Official Release Party of a Showgirl“ (Službena žurka povodom objave albuma Showgirl".
To nije tradicionalni film, već 89-minutni koncertno-promotivni materijal, sastavljen od muzičkog spota, snimaka iza scene i komentara— sve vezano za Swiftinu objavu 12. studijskog albuma „The Life of a Showgirl.“ (Kao i kod „The Eras Tour,“ Swift kaže da je „plesanje opcija i toplo preporučeno.“) Na osnovu jakih pretprodaja, zarada od albuma „Showgirl“ se predviđa sa početnim prihodom od 35 do 40 miliona dolara. Iako ne ruši rekorde, ti prihodi su veliki za izdanje koje do prije nekoliko sedmica "nije bilo ni na mapi."
„Čim sam vidio njenu najavu, pomislio sam: ‘Očistite raspored i napravite dovoljno mjesta.’ Ljudi dolaze na njene promo-dokumentarce kao ludi,” kaže Penn Ketchum, vlasnik kina Penn Cinema iz Pennsylvanije. „To je odličan način da se u kina privuku ljudi koji inače nisu redovni posjetitelji.”
Swiftin film je posljednji impuls kinima, koji su u posljednjih mjesecima imali nekoliko neočekivanih spasonosnih projekata. Septembar je trebao biti sumoran, ali umjesto toga, Sonyjev Crunchyrollov anime „Demon Slayer: Infinity Castle” (sa početkom od 70 miliona dolara) i Warner Brosov nastavak „The Conjuring: Last Rites” (rekord serijala sa 84 miliona dolara) su nadmašili očekivanja i podigli usporeni kino promet. Ukupna prodaja ulaznica u tom mjesecu je otprilike jednaka kao i u septembru 2024, što je bolje nego što se očekivalo.
Ti uspjesi su uslijedili nakon iznenađujućeg uspjeha Netflixove animirane serije „KPop Demon Hunters,” koja je postala najpopularnije ostvarenje na platformi prije nego što je osvojila kino blagajne sa procijenjenih 18 miliona dolara tokom dvodnevnog sing-along prikazivanja krajem avgusta. Pored toga, bilo je i nekoliko neprimjetnih hitova tokom ljeta, uključujući okultni triler Zacha Creggera „Weapons” (ukupno 263 miliona dolara), romantičnu dramu A24 „Materialists” (ukupno 103 miliona dolara) i „Final Destination: Bloodlines” (najuspješniji u serijalu sa 313 miliona dolara ukupno).
„Ja sam optimista i uvijek sam bio,” kaže Eduardo Acuna, izvršni direktor Regal-a. „Ali ovi rezultati potvrđuju moj optimizam. Sve su to filmovi srednjeg budžeta za koje se mislilo da su propali. Ali oni su živi, aktivni i bolje prolaze nego što je iko očekivao.”
Do sada je 2025. na blagajnama obilježena prkosom konvencionalnoj mudrosti. Originalne ideje ili neprovjereni naslovi, poput Ryan Cooglerovog vampirskog trilera „Sinners” i filmske adaptacije video igre „A Minecraft Movie,” uspješno se drže, dok veliki serijali i nastavci, od Marvela do „Mission: Impossible – The Final Reckoning” i „M3GAN 2.0,” nisu bili pouzdani.
„Kad ljudi pričaju o zamoru, ja sam uvijek govorio da je to zamor od prosječnih filmova,” kaže Peter Safran, suosnivač DC Studiosa i producent ‘Conjuringa.’ „Ako napraviš film koji je jedinstven i značajan, ljudi jedva čekaju da odu u kino. To im daje razlog da ustanu s kauča.”
Publika bi stvarno trebala češće napuštati kauč. Iako je kino promet 4% iznad prošlogodišnjeg u isto vrijeme, ta razlika brzo se smanjuje od ljeta. Za usporedbu, u junu su prihodi bili 25% veći nego 2024., prema Comscoreu.
Iako kino publika prihvata nepoznate naslove, ne znači da svaki novi film uspijeva. U martu je Bong Joon Hoov „Mickey 17” bio neuspješan, a nedavno su sportski triler „Him,” kojeg je producirao Jordan Peele, i romantična drama Sonyja „A Big Bold Beautiful Journey,” sa Margot Robbie i Colinom Farrellom, također podbacili. Loši rezultati „Hima” i „A Big Bold Beautiful Journey” nisu bili iznenađenje jer su dobili katastrofalne kritike.
Acuna vjeruje da postoji još jedan razlog za slabiju posjećenost. Prema nedavnom istraživanju Regal-a, publika je navela nedostatak informacija kao glavni razlog zašto su preskočili određeni film.
„Kad filmovi ne uspiju, nije nužno zato što nisu dobri,” kaže Acuna. „Vjerovatno je zato što ljudi nisu ni znali da ti filmovi postoje.”
federalna.ba/variety.com