Veliki evropski telecom operateri traže antitrust odobrenje EU za digitalno oglašavanje

Veliki evropski telecom operateri traže antitrust odobrenje EU za digitalno oglašavanje
(Izvor: Ilustracija)

Četiri najveće evropske telekom kompanije zvanično su obavijestile Evropsku komisiju o zajedničkom poduhvatu za izgradnju tehnološke platforme za digitalno oglašavanje, navodi se u podnesku objavljenom u Euractivu.

Grupa telekomunikacionih kompanija, među kojima su Deutsche Telecom, Orange, Telefonica i Vodafone, želi "ponuditi rješenje za digitalnu identifikaciju vođenu privatnošću za podršku digitalnom marketingu i reklamnim aktivnostima brendova i izdavača", navodi se u službenoj dokumentaciji.

Inicijativa je pokušaj telecom operatera, koji se posljednju deceniju žale na smanjenje profitnih marži, da pređu na profitabilno tržište oglašavanja na internetu.

To tržište je trenutno visoko koncentrirano u rukama velikih tehnoloških kompanija kao što su Google i Apple. Ta koncentracija bi se mogla povećati nakon postupnog ukidanja kolačića trećih strana u korist reklamne tehnologije koja bi mogla naštetiti drugim akterima u reklamnom ekosistemu.

Kao rezultat toga, veliki evropski izdavači podržavaju projekat. Od maja, Deutsche Telecom i Vodafone isprobavaju projekat u Njemačkoj s ograničenim brojem oglašivača i izdavača, uključujući web stranicu Axela Springera Bild.de i RTL.

Ideja je da, prilikom povezivanja mreže operatera, korisniku bude dodijeljen token pod nazivom TrustPid, koji koristi IP adresu za kreiranje pseudonimnog tokena koji se zatim komercijalizira u marketinške svrhe.

- Operateri mreže ili TrustPid ne prosljeđuju nikakve podatke o korisnicima, kao što su demografski ili mrežni podaci - navodi se na web stranici projekta.

Pseudonimni tokeni se proizvode za svaku web stranicu, što znači da ne postoji mogućnost izrade opsežnog korisničkog profila kao kod kolačića. Međutim, različiti tokeni se kombiniraju putem 'sigurnog uparivanja' koje sprječava da se reklama prikaže previše puta istoj osobi.

Tokom ročišta, dvije kompanije su bile u bliskom dijalogu sa BfDI, njemačkim saveznim tijelom za zaštitu podataka, o optimizaciji privatnosti i usklađenosti s evropskim pravilima o zaštiti podataka.

TrustPid je uveden samo u mobilne mreže u ovoj pilot fazi, ali tehnologija radi sa svim mrežama. Namjera je da se predstavi kao neutralna digitalna marketinška infrastruktura koja ne prikuplja i ne obrađuje podatke za svoje potrebe.

Za Zacha Meyersa, istraživača u Centru za evropske reforme, privatnost bi, međutim, mogla biti veliki kamen spoticanja za inicijativu. Između ostalog, Meyersov think tank podržavaju i Vodafone i Apple.

- Korisnici vjerovatno razumiju praćenje od online igrača kao što je Google jer ne plaćaju direktno te usluge. To je sasvim drugačije od praćenja usluge koju korisnici već plaćaju - rekao je Meyers.

Iako se uključeni telekom operateri obavezuju da neće koristiti podatke u svoje svrhe, oni potencijalno imaju pristup mnogo detaljnijim ličnim podacima o korisniku od dobavljača sadržaja - dovoljno da uznemire korisnike i regulatore.

Konkurencija je također u redu. Zajedničko preduzeće je sada pod nadzorom odjeljenja za konkurenciju Evropske komisije, koje je odredilo 10. februar kao privremeni rok za iznošenje potencijalnih zabrinutosti protiv monopola.

Vodafone je odbio zahtjev za komentar Euractiva.

federalna.ba/Fena

Evropski telecom operateri