videoprilog Dejane Šešlija (Dnevnik 2)

U saobraćaju, osim po luksuzu, ne mogu se lako prepoznati

Vlasti u Bosni i Hercegovini samo u prošloj godini planirali su čak 44 miliona maraka za kupovinu 900 službenih automobila. Osim što je, posebno u ovim kriznim vremenima, sporna paprena svota novca, sporno je i što se u saobraćaju, osim po luksuzu, vozila ne mogu lako prepoznati. Iako je sa državnog, a odnedavno i nivoa FBiH, poslana naredba da se označe, to još nije učinjeno.

Prije godinu Savjet ministara BiH dobio je zadatak da izmijeni Pravilnik o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih automobila tako što će ih obilježiti da bi bili prepoznatljivi u saobraćaju. No, godinu nakon, službene automobile, osim po luksuzu ili ličnostima koje se u njima voze, teško da možemo prepoznati - ni N od tražene naljepnice. Pitali smo ministre i nadležna ministarstva gdje je zapelo.

“Ministarstvo komunikacija pokrenulo je inicijativu za izmjenu Pravilnika na način da se sačini registar službenih vozila. U odnosu na ovu inicijativu, Ministarstvo finansija i trezora nije imalo primjedbi, ali je u svom odgovoru skrenulo pažnju na mogućnost zloupotreba, te sugerisalo da se o mogućim neželjenim posljedicama pojedinačno izjasne sve institucije, odnosno daju saglasnost da se vozila obuhvate registrom. Nakon što Ministarstvu budu dostavljeni svi relevantni podaci, pristupiće izradi izmjena i dopuna Pravilnika”, rečeno je u Ministarstvu finansija i trezora BiH.

A upravo je namjera predlagača bila sprečavanje zloupotrebe. Doduše, suprotne od ove kojom se nadležna ministarstva trenutno bave. Cilj je spriječiti da vozila zloupotrijebe oni koji ih koriste.

“Mislim da se tome mora stati u kraj i da je krajnje vrijeme da službena vozila stoje vikendom u garaži, a ne na izletištima, skijalištima, ljetovalištima i gdje ih sve građani ne viđaju. Označiti vozila i to će prekinuti njihiovu zloupotrebu u značajnoj mjeri”, tvrdi Saša Magazinović, poslanik SDP-a u Predstavničkom domu BiH.

Isto misli i Adis Arapović, čiju je takvu incijativu nedavno podržao i Parlament FBiH.

“Potpuno je postalo uobičajno da se službeni automobili koriste za privatne, partijske i brojne druge svrhe, a to je jednostvano zloupotreba javne imovine”, kaže Arapović, poslanik SBB-a u Predstavničkom domu FBiH

I nije se desilo jednom da tu imovinu izabrani zvaničnici zloupotrijebe. Sudeći po inicijativama koje bi im ovu bahatost onemogućile, a koje su još na dugom štapu, neće im ovo biti ni posljednji put. I, nažalost, to nije jedina stvar koju koriste zdravo za gotovo. Ništa oprezniji nisu ni kada je u pitanju korištenje službene pratnje. Tu je posljednja, ali ne i prva, javnost razljutila ministrica Bisera Turković koja je imala pratnju i prilikom privatne kupovine. Objasnila je, nedugo nakon, ministrica građanima da, s obzirom na funkciju koju obavlja, pod pratnjom Direkcije za koordinaciju policijskih tijela, htjela ili ne, mora biti 24 sata dnevno. I, istina, prema aktuelnoj odluci Savjeta ministara BiH, mora. No, pitanje je da li je moralno što su bh. vlasti same sebi obezbijedile toliki luksuz?

federalna.ba

službena vozila