Tri puta više napada na ukrajinsku željeznicu od jula: Rusija cilja ključnu logistiku
Ukrajina je zabilježila trostruko povećanje napada na željeznički sistem od jula, izjavio je potpredsjednik vlade Oleksiy Kuleba, zadužen za infrastrukturu. Prema njegovim riječima, napadi od početka 2025. godine izazvali su štetu od milijardu dolara.
„Ako uporedimo samo posljednja tri mjeseca, broj napada povećan je tri puta. Od početka godine zabilježeno je 800 napada na željezničku infrastrukturu, a oštećeno je više od 3.000 objekata. Vidimo da sada ciljaju vozove, posebno pokušavajući ubiti mašinovođe“, rekao je Kuleba.
Željeznica – kičma ukrajinskog sistema
U tako velikoj zemlji, željeznica je od ogromnog značaja. Više od 63% tereta, uključujući izvoz žitarica, prevozi se željeznicom, kao i 37% putnika. Strana vojna pomoć takođe najčešće stiže vozom. Budući da civilni aerodromi ne rade od početka ruske invazije, i svjetski lideri ulaze u Ukrajinu vozom.
Oleksandr Pertsovskij, čelnik državnih željeznica Ukrzaliznytsia, pojasnio je da Rusija sada koristi precizne dronove „Shahed“ kako bi ciljala pojedinačne lokomotive, prenosi Guardian.
Nove mjere zaštite željeznice
Zbog učestalih napada, Ukrajina uvodi dodatne mjere – vozovi se opremaju elektronskim sistemima za ometanje dronova, a formiraju se i posebne protivzračne jedinice među zaposlenima u željeznici.
Glavna zgrada stanice u Lozovoj (regija Harkiv) teško je oštećena u nedavnom napadu dronom. Iako su peroni devastirani, putnici i dalje stoje u redovima za karte.
Meta željezničkih čvorišta
Šefica stanice u Lozovoj, Tetjana Tkačenko, opisala je noć napada:
„Probudio me ogroman prasak. Desilo se u 2:44. Na stanici je bilo pet vozova. Jasno je da su ciljali stanicu, to im je bio cilj i uspjeli su.“
Zgrada stanice je spaljena i urušena na mjestima, dok se na jednom peronu nalazi hrpa savijenog metala. Tkačenko objašnjava da je Lozova važna meta jer je veliko željezničko čvorište iz kojeg se može putovati prema Dnipru, Slovjansku, Poltavi i Harkivu.
„Ruske snage sada gađaju mjesta gdje se okupljaju ljudi i žele uništiti šine, lokomotive i visokonaponske vodove“, dodala je.
Oleksandr Podvarčanski, zadužen za održavanje pruge u tom području, rekao je da je prioritet uvijek zaštita života:
„Svaka uzbuna znači da moramo u sklonište. Ako je voz na pruzi, pomjeramo ga do najbliže stanice kako bi ljudi mogli evakuisati.“
Tri ruska strateška cilja
Kuleba kaže da Rusija ima tri cilja:
-
Uništiti logistiku na jugu kako bi spriječila odlazak robe prema morskim lukama.
-
Poremetiti željeznički saobraćaj blizu linija fronta, posebno u Černihivskoj i Sumskoj oblasti.
-
Potpuno razoriti sistem u Donbasu, industrijskom srcu zemlje.
Pored dronova i raketa, sistem je meta i lažnih dojava o bombama, uključujući i međunarodne vozove. Ukrajinski zvaničnici ne sumnjaju u rusko porijeklo tih prijetnji.
Vozovi ranjivi na dronove
Iako se šine mogu popraviti u roku od jednog dana, oštećenje lokomotiva predstavlja mnogo ozbiljniji problem.
Vojni i dron ekspert Serhij Beskrestnov objašnjava da su vozovi posebno ranjivi jer su spori i kreću se predvidivim rutama. Kako ruska tehnologija napreduje, sve veći dio ukrajinske željezničke mreže ulazi u domet napada.
„Ako Rusi nastave pogađati dizel i električne lokomotive, vrlo brzo će se desiti da će pruga ostati čitava, ali nećemo imati s čim da vozimo po njoj“, upozorio je.
federalna.ba