Studija: Muziku generisanu vještačkom inteligencijom postaje gotovo nemoguće otkriti
Razlikovanje muzike koju 100 % generiše vještačka inteligencija i muzike sličnog žanra koju su stvorili ljudi postaje gotovo nemoguće otkriti, navodi se u istraživanju Ipsos-a za striming platformu Deezer.
Od 9.000 ispitanih ljudi, 97 % nije moglo da razlikuje muziku koju je u potpunosti generisala vještačka inteligencija, od muzike koju je komponovao čovjek, tokom testa koji se sastojao od dvije AI numere i jedne numere koju je komponovao čovjek, navela je francuska streaming platforma.
Ta studija je sprovedena online od 6. do 10. oktobra u osam zemalja: SAD, Kanadi, Brazilu, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Holandiji, Nemačkoj i Japanu.
Gotovo polovina ispitanika vjeruje da im vještačka inteligencija može pomoći da otkriju nove pjesme, ali su više pesimistični u pogledu posljedica muzike generisane vještačkom inteligencijom.
Na primer, 51 % ispitanih vjeruje da će vještačka inteligencija dovesti do porasta broja pjesama "lošijeg kvaliteta", a gotovo dvije trećine (64 %) smatra da vještačka inteligencija rizikuje da izazove "gubitak kreativnosti u muzičkoj produkciji", ističe studija.
Ti rezultati "jasno pokazuju da je ljudima stalo do muzike i da žele znati da li slušaju numeru koju je kreirao čovjek ili vještačka inteligencija", rekao je Alexis Lanternier, izvršni direktor kompanije Deezer.
Francuska kompanija je trenutno jedina audio platforma koja sistematski obilježava numere koje je u potpunosti generisala vještačka inteligencija, uz obaviještenje za korisnike.
U januaru je navedeno da je jedna od deset numera dostavljenih na njen website u jednom danu, zapravo numera koju je u potpunosti generisala vještačka inteligencija. Deset meseci kasnije, ova stopa predstavlja 34 % svih numera, ili oko 40.000 dnevno, navela je kompanija.
Uprkos tom rastućem prilivu, ove numere trenutno predstavljaju veoma mali udio u ukupnom slušanju.
Iznenadna popularnost benda sa vještačkom inteligencijom na platformi Spotify u junu, "The Velvet Sundown", izazvala je brojne reakcije, a njihova najpopularnija pjesma je premašila tri miliona streamova.
Više puta optuživan za nedostatak transparentnosti u vezi sa vještačkom inteligencijom, Spotify je u septembru najavio nekoliko mjera kako bi podstakao umjetnike i izdavače da budu transparentniji u vezi sa korištenjem vještačke inteligencije.
federalna.ba/Beta