Romain Grosjean ponovo za volanom: Povratak nakon čudesnog bijega iz plamena

Romain Grosjean ponovo za volanom: Povratak nakon čudesnog bijega iz plamena
(Izvor: skysports)

Gotovo pet godina nakon što je preživio jezivi plameni sudar na Velikoj nagradi Bahreina, Romain Grosjean vraća se u Formulu 1 s ekipom Haasa, spremajući se za emotivni test na stazi Mugello. Ovaj povratak, u kojem će voziti bolid VF-23, nije samo prilika za oproštaj od sporta koji ga je proslavio, već i trenutak da ispuni želju svojih troje djece noseći kacigu koju su dizajnirali za njega. Hoće li ovaj test označiti samo nostalgični trenutak ili možda nagovijestiti novi početak za francuskog vozača?

Nakon stravičnog sudara na prvoj rundi Velike nagrade Bahreina 2020., kada se njegov Haasov bolid prepolovio i zapalio nakon sudara s barijerama pri brzini koja je izazvala silu od 67G, Grosjean je proveo 27 sekundi u plamenovom paklu prije nego što je čudesno pobjegao s minimalnim povredama – opekotinama na rukama. Taj incident prekinuo je njegovu karijeru u Formuli 1, jer nije imao mjesto u sezoni 2021., što ga je navelo da nastavi trkačku karijeru u IndyCaru i sportskim automobilima u Sjevernoj Americi. Sada, zahvaljujući Haasu i pravilima za testiranje prethodnih bolida (TPC), Grosjean će u petak voziti VF-23 na stazi Mugello, uz podršku svog dugogodišnjeg kolege i trenutnog šefa tima, Ayaoa Komatsua, koji će biti njegov inženjer tokom testa. „Nevjerovatno sam uzbuđen što ću ponovo sjesti u bolid Formule 1, posebno s mojim starim timom“, rekao je Grosjean, dodajući da će konačno nositi kacigu koju su njegova djeca dizajnirala za njegovu planiranu posljednju trku u Abu Dhabiju 2020.

Grosjeanov povratak za volan Haasa simbolizira više od pukog oproštaja; on odražava otpornost i strast koja ga je održala u sportu nakon traumatičnog iskustva. Njegova sposobnost da se vrati trkama samo tri mjeseca nakon nesreće, postižući pole pozicije i podijume u IndyCaru, pokazuje mentalnu snagu i prilagodljivost. Testiranje VF-23 nije samo prilika za nostalgično putovanje, već i šansa za Haas da iskoristi Grosjeanovu ekspertizu za dalji razvoj tima, posebno kroz TPC program. Ova simbioza između vozača i tima naglašava važnost ličnih veza u Formuli 1, gdje dugogodišnja saradnja između Grosjeana i Komatsua stvara poseban kontekst za ovaj događaj.

Grosjeanov test može se posmatrati kao sentimentalni gest, ali postavlja pitanja o njegovom značaju za budućnost Haasa i samog vozača. Iako je emotivno značajan, test ne garantuje Grosjeanu povratak u takmičarsku Formulu 1, s obzirom na njegovu dob (39 godina) i fokus na karijeru u SAD-u. Za Haas, koji se bori da se probije u gornji dio poretka, ovaj događaj može odvući pažnju od trenutnih izazova, poput razvoja bolida za 2026. i privlačenja novih talenata. Ipak, Grosjeanova prisutnost može inspirisati tim i pružiti vrijedne podatke s staze, iako ograničenja TPC pravila znače da se radi o prošlogodišnjem bolidu, što smanjuje njegov uticaj na trenutni razvoj tima.

Dok Grosjean priprema kacigu koju su dizajnirala njegova djeca i sprema se za vožnju na Mugellu, svijet Formule 1 posmatra s iščekivanjem. Hoće li ovaj test biti samo dirljiv oproštaj od sporta koji ga je zamalo koštao života, ili bi mogao nagovijestiti novu ulogu za Grosjeana u Formuli 1, možda kao savjetnika ili ambasadora? Može li Haas iskoristiti ovaj trenutak da podigne moral tima i privuče pažnju za buduće projekte? Ove vožnje na stazi Mugello mogle bi biti više od puke vožnje – možda su početak nove priče u Grosjeanovoj nevjerovatnoj karijeri.

federalna.ba/M.O.

Romain Grosjean Velika nagrada Bahrein 2020 Formula 1