Tramvajem do Hrasnice sljedeće godine, radovi na pruzi u punom jeku

videoprilog Umihane Šahić (Federacija danas)

Najveći infrastrukturni projekt za javni prijevoz u Kantonu Sarajevo - izgradnja pruge na relaciji Hrasnica - Baščaršija, prema riječima nadležnog ministarstva, trebao bi biti završen do prvog kvartala sljedeće godine, uzimajući u obzir brojne izazove na terenu. Na pruzi koja je duga skoro 13 kilometara u oba smjera izvode se različite vrste radova.

Iako je izgradnja pruge najavljivana decenijama unazad, radovi, ali i obećanja nadležnog ministarstva ulijevaju nadu da će Hrasnica u konačnici tramvajskom rutom biti povezana s gradom. Izazova je na terenu, kažu, bilo mnogo, te upravo zbog toga se očekuje da će prvi tramvaji na ovoj relaciji ugledati svjetlo dana tek sljedeće godine.

“Jako je izazovna ova promjena. Očekujemo već naredne godine da će taj projekt o kojem se pričalo prije 40, 50 pa i 60 godina, ugledati svjetlo dana i bit ćemo ponosni na njega. I ne stajemo na hrasničkoj pruzi, idemo dalje”, kaže Nihad Uk, premijer Kantona Sarajevo (NS).

Uz postojeće izazove, svemu je prethodilo i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na okretnici na Ilidži. Sada, kompletna dionica je radna. Radovi se izvode i na dva velika kolektora, a zbog nepostojeće odvodnje ceste od Butmira do Hrasnice u dužini od dva kilometra, počela je i izgradnja novog kolektora.

“Puno se obećavalo, niko nikad ništa nije poduzimao. Mi smo obećali, mi smo krenuli. Od iduće godine ide novi tramvaj Baščaršija – Hrasnica. Bit će mi zadovoljstvo da građanima damo ono što se obećavalo 40-50 godina”, poručuje Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo (SDP).

Razne vrste radova. Od montiranja šina, postavljanja prije toga betonske ploče, postavljanja novih stanica njih 20 koje će biti na toj transi.

“Odvodnja i kolektori se rade na dionicama gdje ih uopšte nije bilo. Radi se izmještanje određenih instalacija komunalnih preduzeća. Realizacija ide dobrim tokom”, ističe Šteta.

Izgradnja ove pruge najavljivana je još od 1962. godine. Upravo zbog toga, mnogi građani bili su skeptični, čak i kada je izgradnja pruge konačno počela. Sada, kada su prvi kilometri pruge postali vidljivi, stanovnici Hrasnice s više nade i optimizma gledaju na ovaj projekat.

“Znači nam mnogo, najviše za omladinu, našu djecu, unučad i za građane Butmira, Ilidže, Hrasnice.”

“Znači nam puno za Hrasnicu, za čitav Kantona Sarajevo. Što je gospodin Adnan Šteta rekao, sad se mogu na Čaršiji uzeti skije i doći do Hrasnice, a ovdje će biti uspinjača.”

“Kad sjedemo ovdje, da idemo do Baščaršije i nazad. Ne moramo presjedati. Čekamo to kako znam za sebe.”

“Nećemo imati problema s parkiranjem auta. Ovdje ćemo parkirati i ići do Čaršije.”

Rekonstrukcija, novi tramvaji i u konačnici prvo proširenje pruge - sve je to, kako poručuju iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo, samo uvod. Jer, do 2030. godine Sarajevo bi tramvajem trebalo biti povezano i s Dobrinjom.   

federalna.ba

tramvajska pruga tramvaj Hrasnica Adnan Šteta Kanton Sarajevo