Prijevoznici zaustavili lance snabdijevanja – je li se u priču uplela i politika?

videoprilog Adise Šehić (Dnevnik 2)

Od 6 sati je počeo protest Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine. A onda su počele i gužve na cestama i graničnim prijelazima. Protesti će, kažu, trajati do ispunjenja njihovih zahtjeva. Poručuju kako je dosta i pozivaju nadležne na reakciju. Pratili smo prijevoznike koji su blokirali lance snabdijevanja, u parlamentu zabilježili sastanke iza zatvorenih vrata, kao i pres-konferenciju. Je li se u priču o diskriminaciji naših vozača u Evropskoj uniji uplela i politika?

Ponedjeljak u rano jutro širom Bosne i Hercegovine zaustavljene stotine kamiona, prijevoznika koji mjesecima od vlasti zahtjevaju ispunjenje zahtjeva, konkretno - izmjene Pravilnika kojim bi se rasteretili privrednici, ali i ubrzane procedure na graničnim prijelazima, inspekcijske i carinske. Od posljednjeg upozorenja do danas nije ništa urađeno, zato smo na cestama, poručuju iz Konzorcija.

Predstavnici Konzorcija Logistika BiH obratili se javnosti: Krivac je Forto

Na prilazima Sarajevu su duge kolone kamiona i na svakom od njih piše “dosta je bilo”. Vozači poručuju da će ostati ovdje i dan i noć dok njihovim zahtjevima ne bude udovoljeno. Oni poručuju da se vlasti igraju s njima i obmanjuju ih već duže vrijeme, a glavni krivac u njihovim oč...

“Ako ministar misli da se može u Bosni i Hercegovini živjeti bez transportne industrije, ako se može živjeti od saopštenja, ako je dovoljno da imate pres-konferenciju i da će time narasti BDP... Možda može, budući da je on pokazao da 17 puta nula je 0,70 procenata. To za nas nije tako. Očekujemo od ministra - evo, pružena je ruka - samo jednu stvar da riješimo danas. Ministar je pred novinarima izjavio da ima nadležnost nad pravilnikom”, rekao je Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine.

Dok iz Konzorcija pružaju ruku i traže spas za prijevoznike, zastupnici SDA u Zastupničkom domu resornom ministru upućuju kritike, pozivajući na hitno rješavanje problema.

“Želim istaći da je ovo rezultat nerada, bahatosti i neodgovornog odnosa koji imamo od strane resornog ministra Edina Forte, a zatim i ministarstava naslonjenih na rješavanje problema”, izjavio je Midhat Čaušević, zastupnik SDA u Zastupničkom domu Bosne i Hercegovine.

“Imamo situaciju da ne postoji saradnja između institucija, prvenstveno između predstavnika vlasti u Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, a onda saradnja i s nižim razinama, pa s predstavnicima međunarodne zajednice, tako da se nalazimo u gubicima, što kompletan sektor dovodi u krizu”, istakao je Edin Ramić, zastupnik SDA u Zastupničkom domu Bosne i Hercegovine.

Zbog protesta otežano jednom trakom se saobraća na više putnih pravaca

Prema informacijama kojima raspolaže Informativni centar BIHAMK-a, protesti nisu usmjereni direktno na putnički saobraćaj te nisu predviđene blokade graničnih prelaza za putnička vozila. Zbog većeg broja teretnih vozila, učesnika protesta, koja su se okupila u blizini carinskih terminala i na granič...

Rješavanje ključnog problema već je pokrenuto na regionalnom nivou i sve zemlje Zapadnog Balkana su potpisale zajednički akt kojim se traži rješenje, kaže Edin Forto, ministar komunikacija i promet Bosne i Hercegovine, te dodaje kako sve što je dogovoreno na ranijim sastancima s predstavnicima prijevoznika je implementirano, koliko su rokovi to omogućavali.

Forto je na današnjoj pres-konferenciji u Sarajevu istakao da je od 17 zahtjeva, za koje Konzorcij tvrdi da nisu ispunjeni, Ministarstvo do danas realiziralo 11 i da su pokrenuli rješavanje pet zahtjeva za koje očekuje u narednih 45 dana da budu ispunjeni.

Pitanje Šengena, koji Konzorcij od samog početka ističe kao najveći problem transportnog sektora, Forto kaže da nije u nadležnosti ministra komunikacija i prometa te da to sigurno nijedan transportni ministar u Evropi ne može riješiti.

“To se može riješiti regionalnom inicijativom ili ulaskom u EU, sve drugo je zamajavanje. Na našem prvom sastanku smo dogovorili da će ići regionalno, jer su prijevoznici svjesni da jedna država to ne može izmijeniti”, poručio je Forto.

Forto: Pitanje Šengena rješavati regionalnom inicijativom, to nije u mojoj nadležnosti

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto izjavio je danas da se zahtjev Konzorcija Logistika BiH za unapređenje stanja u prijevozu, a u vezi s ograničavanjem boravka vozača u Evropskoj uniji, može riješiti samo u trenutku kada BiH postane članica EU ili regionalnom inici...

Ministar je istakao kako razumije nezadovoljstvo sektora, ali da ne razumije političke konotacije, jer su, prema Fortinim tvrdnjama, prijevoznici imali tajni sastanak s ministrom finansija Bosne i Hercegovine Srđanom Amidžićem.

Za Federalnu televiziju Velibor Peulić je demantovao ove navode, a oglasila se i Sabina Ćudić, državna zastupnica, poručivši kako je glavni krivac SNSD.

I dok se vode verbalne bitke na političkim poljima, gubici se gomilaju, a problemi skoro 50.000 prijevoznika su, čini se, na čekanju. Ugroženo je domaće, ali i strana tržišta, kaže prvi čovjek VTKBiH Ahmet Egrlić i poziva vraćanja fokusa na dijalog.

“Ovo je pitanje koje treba rješavati za stolom, sjesti i vidjeti kako ga prevazići, jer ima nešto što je riješeno, što treba riješiti, ima nešto što nije do Bosne i Hercegovine, do Brisela je i tiče se trećih zemalja. Niko ne može izračunati egzaktno, ali radi se o desetinama miliona maraka štete i potencijalno opasnim situacijama jer se na našim cestama nalaze i opasne materije”, upozorava Egrlić.

Egrlić: VTK podržava zahtjeve prevoznika, ali ne i blokade privrede

Predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Ahmet Egrlić izjavio je danas za Fenu da ta institucija podržava zahtjeve prevoznika za rasterećenje tog sektora, ali da ne može podržati proteste i blokade koji mogu biti u koliziji s drugim granama privrede. - Zaustavljanjem prometa, pogotovo na graničnim p...

Koliko će biti dobre volje i hitnosti u rješavanju problema biće poznato narednih dana, s obzirom na to da je minisar Edin Forto uputio poziv prijevoznicima da nastave zajedno rješavati probleme. Do tada, tone robe parkirane su na bh. cestama, pa je upitna dalja distribucija.

federalna.ba

Konzorcijum Logistika BiH Edin Forto Velibor Peulić