Prijevoznici prijete blokadom: Francuski model na bh. način

videoprilog Muniba Muhamedbegovića (Dnevnik 2)

Prvi septembar rok je koji je Konzorcij logistike BiH dao vlastima da riješe brojne nagomilane probleme u ovom sektoru. S obzirom na to da su mali izgledi da se to desi, sve su izvjesnije protestne vožnje na ulicama bosanskohercegovačkih gradova. Dok iz Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine navode kako je gotovo 70 posto zahtjeva realizirano, a da je ostatak u proceduri, u Konzorciju nezadovoljstvo. Poručuju - od 17 dogovorenih tačaka, nijedna nije ispunjena.

Više od četiri mjeseca pregovora, po svemu sudeći, neće biti dovoljno da do prvog septembra budu riješeni zahtjevi prijevoznika, koji su za ovaj datum najavili masovne proteste u Bosni i Hercegovini. Od 17 dogovorenih tačaka, nijedna nije realizovana, poručuju prijevoznici, dok iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH odgovaraju da rade na konkretnim rješenjima.

“Usaglasili smo s ministrom 17 tačaka. On to sad medijski nešto, umjesto da nas pozove da vidimo da li to može izmijeniti i objaviti u Službenom listu. Kazali smo da će on biti jedan od krivaca zbog onoga što će se desiti u 6 sati 1. septembra 2025. To će biti francuski model na bh. način”, kazao je Velibor Peulić, predstavnik Konzorcija logistika Bosne i Hercegovine.

"Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine nije iniciralo javna saopštenja — odgovaramo istim kanalom i dosljedno pozivamo na radni format. Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine radi s prijevoznicima na mjerama koje ubrzavaju protok robe i rasterećuju sektor i pozivamo Vijeće ministara da hitno usvoji Odluku o Odboru — jedini trajni mehanizam koordinacije", saopćio je Edin Forto, ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine (NS).

Neki od zahtjeva prijevoznika su priznavanje EU CODA 95, olakšice na granicama, povrat dijela akciza na gorivo, popusti na putarine, ali ključni zahtjev je pravilo 90/180 dana, zbog koje su bh. vozači, kako navode iz Konzorcija, privođeni u zemljama EU. Iz Ministarstva komunikacija i prometa navode da je dio mjera već isporučen ili pokrenut, profesionalna kvalifikacija vozača – Code 95 – i treća registracijska tablica, te pristupanje elektronskom tovarnom listu, što je u proceduri.

“Tražimo da budemo ravnopravni na tržištu. Državi ne dugujemo ništa, nijedan fening. Zapošljavamo vojsku od 47.000 ljudi, kad saberemo i porodice. Tražimo 50 posto popusta na puteve i autoputeve, na kraju krajeva, ulagali smo novac”, poručuje Peulić.

"Zakon Bosne i Hercegovine važi i isti se ne derogira voljom ministra ili bilo kog drugog pojedinca. Zahtjev gospodina Peulića da entitetsko rješenje zamijeni državno licenciranje jeste zadiranje u državnu nadležnost i proizvodi pravnu nesigurnost. Konkretno, traži se od mene kao ministra da postupam drugačije od onog kako je ova pravna stvar uređena važećim zakonom, što je samim tim zahtjev koji nije moguće realizovati", naveo je Forto.

Podsjetimo, u aprilu su održani protesti prijevoznika, koji su tada u glavnom gradu Bosne i Hercegovine održali protestnu vožnju sa gotovo 500 kamiona.

federalna.ba

Konzorcijum Logistika BiH Konzorcij Logistika BiH Velibor Peulić prijevoznici Edin Forto