videoprilog Mirele Čanović (Federacija danas)

Zbog pandemije značajan pad prihoda od turizma u TK-u

Za turizam Tuzlanskog kantona prošla godina je bila jedna od najuspješnijih. Ove godine rezultati su u odnosu na prošlu duplo slabiji, što i nije toliko loše s obzirom na aktuelnu pandemiju i različite mjere ograničenja, tvrde u Turističkoj zajednici Tuzlanskog kantona. A budući da je u ovom dijelu BiH ljetni turizam mnogo razvijeniji od zimskog, bit će zadovoljni ako se takav trend nastavi i u ovom periodu.

Tokom prvih deset mjeseci ove godine na području TK-a prijavljeno je gotovo 19.000 turističkih dolazaka i ostvarena više od 61.000 noćenja.

„Uslovno rečeno, imali smo jednu polovičnu sezonu. Poslužilo nas je vrijeme, prije svega, u tzv. ljetnom turizmu, dnevnom, izletničkom turizmu. Panonika je i ove godine ostvarila izvanredne rezultate, s obzirom na ukupnu situaciju. Naše planine su posjetili turisti iz raznih krajeva, ne samo sa područja TK-a“, kaže Miralem Mešković, direktor Turističke zajednice TK-a.

Ipak, u zimskom periodu turistička ponuda TK-a je znatno skromnija bila i prije pandemije, pa je samim tim i interes turista manji, kao i ostvareni prihodi. Osnovnu ponudu godinama čini planinski masiv Konjuha sa skijaškim stazama i ski liftom kod Kladnja, te klizališta u Lukavcu i Tuzli.

„Zasad smo zadovoljni. Protekli vikend je bilo dosta posjetilaca, tako da smo u jednom momentu morali obustaviti ulazak na klizalište, s obzirom na mjere koje su na snazi - 60 osoba na otvorenom “, navodi Muhamed Smailefendić voditelj sportskih aktivnosti Pannonica Tuzla.

„Početkom decembra već budemo spremni za zimsku sezonu, a onda čekamo šta nam priroda podari i tako funkcionišemo. Te zadnje pripreme budu brzinske da bismo maksimalno iskoristili snježne padavine“, ističe Dragana Čaušević, direktorica JP Karaula Kladanj.

Resorno kantonalno ministarstvo je, osim kroz tzv. korona zakon, javnom i realnom sektoru u oblasti turizma, nastojalo pomoći promocijom domaćih tursitičkih resursa putem kampanje „Kupujmo, putujmo domaće“. Također, putem dva javna poziva plasirali su 296.000 maraka, prikupljenih od strane turističkih zajednica.

„Jedan javni poziv bio je za infrastukturne projekte i bio je namijenjen lokalnim zajednicama i institucijama koje se time bave, a drugi je bio za realni sektor, gdje se radilo o unapređenju turističke ponude TK-a“, ističe Dželmina Huremović, pomoćnica kantonalnog ministra saobraćaja trgovine i turizma

Također, u suradnji sa UNDP-om realizirali su i edukativne radionice o kreiranju turističkih kapaciteta i formiranju privlačnih turističkih paketa. Sve to, naravno, neće u potpunosti sanirati štete koje su nastale zbog pandemije, ali bi trebalo djelomično da ojača ovaj sektor privrede kako bi prebrodio trenutni krizni period, poručuju iz Ministarstva.

federalna.ba

TK turizam