videoprilog Nađe Ridžić (Federacija danas)

Ponovo zapela izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje

Izgradnja brze ceste Lašva-Nević Polje i koja je nakon nekoliko desetljeća čekanja trebala početi od Nević Polja prema izlazu iz poslovne zone Vitez u dužini oko 5 kilometara i vrijednosti 77 miliona maraka, ponovo je zapela. Table postavljene, pripremni radovi navodno završeni, potpisani ugovori sa podizvođačima, međutim mještani Mjesne zajednice Nova Bila kažu - nema početka radova bez rješavanja problema lokalne zajednice.

"Nismo mi protiv brze ceste, ona je potrebna, ali treba riješiti lokalnu zajednicu i te probleme", navodi predsjednik MZ Nova Bila Ivica Bajo.

Ovako dok nas dočekuje u naselju Baraći starom više od tri stotine godina i iz kojeg je zbog dionice brze ceste iseljeno šest porodica, govori prvi čovjek mjesne zajednice Nova Bila. Kaže, više od godinu dana upozorava JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine, da postojeći projekt ima značajne nedostatke, koji bi, ukoliko se ne otklone, otežali život. O svemu je upoznao i općinu Travnik.

"Angažirali smo privatno dva inžinjera Gorana Gučanina i Marka Ćurka, koji su ustanovili greške na projektima. Nisu vodili brigu o kanalizacijama. Tu ima bolnica, Dom zdravlja, osnovna i srednja škola. Ukinuli su kanale koji su stari po 250 godina. Mislim da se projekat ne može raditi iz ureda bez terena", dodaje Bajo.

"Mjesna zajednica tvrdi da niko od projektanata nije dolazio na teren i s njima razgovarao, a znajući predsjednika MZ-a, sasvim sam siguran da bi on znao za to. I Javnim cestama i svima koji su uključeni na višim nivoima sam kazao da bi mogli imati problem na terenu", kazao je načelnik Općine Travnik Kenan Dautović.

Istina, predstavnici Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine prošlog su mjeseca bili u Novoj Biloj, što potvrđuje sačinjeni zapisnik, no zvaničnog preuzimanja obaveza rješavanja uočenih problema još nema. Da zahtjeve mještana Autoceste i dalje ignoriraju potvrđuje i odgovor na naše pitanje hoće li oni odgoditi početak radova.

"Vlada Federacije daje saglasnost za uvođenje u posjed izvođača radova, možda je to neki novi problemčić. Nisam upoznat sa zahtjevom konkretno", tvrdi Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.

Međutim, Bajo na pitanje šta će biti ako Autoceste ne prihvate njihove zahtjeve - nema dileme:

"Ne odustajemo od svoga, neće oni proći ovdje, a po meni su trebali svi predstavnici MZ i Bila i Nević Polje koji se na trasi uključiti se da se riješi lokalna zajednica, pristupni putevi, kanalizacija, oborinske vode, sve to, a niko nije protiv brze ceste."

Brza cesta Lašva-Nević Polje projekat koji za stanovništvo a posebno privrednike te turističke radnike ovog kantona znači život i koji se čeka desetljećima, očigledno je barem kada su u pitanju politike i finansijeri, na posljednjem mjestu među prioritetima. Jer da je drugačije, barem bi se nakon višegodišnjih neispunjenih obećanja o njenoj izgradnji, u ovoj izbornoj godini brže reagiralo. A ona barem prema planovima treba povezati srednju Bosnu s Krajinom i Evropskom unijom. Očigledno je da ćemo se načekati.

federalna.ba

Lašva -Nević Polje brza cesta