Počinje realizacija trećeg umjetničko-istraživačkog projekta ASU UNSA

Počinje realizacija trećeg umjetničko-istraživačkog projekta ASU UNSA
(Izvor: ASU UNSA)

Umjetničko-istraživački projekt "Brechtovi songovi u muzičkoj edukaciji glumaca" koji sufinansira Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo, realizirat će se tokom 2024. godine na Akademiji scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu.

Tema istraživanja usmjerena je na razvoj muzičkih sposobnosti, vještina, interpretacije i vokalne tehnike glumaca, ali i razumijevanja Brechtove estetike i njegovog pristupa pozorištu.

Kroz kombinaciju teorijskog i praktičnog rada, studenti BA studija na Odsjeku za glumu Akademije scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu će učestvovati u višemjesečnom istraživanju i analizi dramskog i muzičkog konteksta u Brechtovim songovima, koji će u konačnici biti izvedeni u okviru istraživačke predstave kao finalnog ishoda projekta.

Istraživanje bi trebalo da pridonese produbljivanju znanja o Brechtovoj poetici, primjeni songova u glumačkoj edukaciji i njihovom uticaju na izvođače i publiku, pruži nova teorijska i praktična saznanja o integraciji muzike i glume i otvori nove perspektive za istraživanje i razvoj teatarske prakse.

Projektom je predviđena i edukacija studenata za korištenje vokalnih i muzičkih audio softvera, kao i za profesionalni rad u muzičkom studiju sa specijaliziranom opremom, koja se nabavlja kroz projekt, a koja će dodatno unaprijediti nastavu na predmetu Glas i dopuniti nedostajuću infrastrukturu Akademije scenskih umjetnosti.

Osim navedenog, projekt obuhvata i studijsku posjetu Royal Academy of Dramatic Art u Londonu, različite edukacije u oblasti glasovne obuke glumaca, kao i radionicu vokalnog pedagoga Francesca Mecoria iz Italije.

Projekat je novum u edukaciji glumaca, jer se fokusira na integraciju muzike i glume kroz Brechtove songove, a istraživanje bi trebalo da doprinese produbljivanju znanja o vezi između muzike i glume općenito i kreira prostor za dalji razvoj umjetničke prakse.

Projektni tim čine doc. dr. Tanja Miletić Oručević, diplomirani dirigent i student Muzičke akademije u Sarajevu na Odsjeku za klavir Bakir Samardžić, te viša ass. na predmetu Glas i studentica III ciklusa na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, Alma Ferović Fazlić za čije se doktorsko istraživanje usko vežu sve projektne aktivnosti-saopćeno je iz Akademije scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu.

Bertolt Brecht 

Bertolt Brecht (1898. Augsburg-1956 Istočni Berlin), bio je  njemački dramatičar, pjesnik, pripovjedač, reditelj i teoretičar filma, a modernu teatarsku povijest najviše je zadužio svojim konceptom tzv. epskog teatra.

Studirao je medicinu u Münchenu, ali se ubrzo posvetio tetaru, stvorivši dramaturgiju koja odbacuje sentimentalno ili patetično uživljavanje i gledaoca potiče na kritički odnos prema životnoj građi. Nakon preseljenja u Berlin afirmirao se kao pisac i redatelj djelima koja znače potpun raskid s ekspresionizmom. Spoznaje stečene intenzivnim studijem marksizma primjenjuje u svojim tzv. didaktičkim koadima 1930-ih, a u isto vrijeme formulira načela svoje teorije epskog teatra, koja nastoji gledaoca aktivirati ne samo emocionalno nego i intelektualno.

Po dolasku nacista na vlast 1933. emigrira u instranstvo (Švedska, Finska, a od 1941. SAD), gdje književno djeluje protiv nacizma i militarizma. Godine 1948. vraća se u Njemačku, u Istočni Berlin, gdje 1949. osniva “Berliner Ensemble”, koji je postao virtuozni tumač njegovog epskog teatra.

Po smionosti izraza, snazi eksperimenta i strastvenosti angažmana, Brecht je najvažniji njemački dramatičar XX. st., prema mnogima najveći majstor njemačkoga jezika poslije Luthera i Goethea.

U njegovu velikom opusu izdvajaju se drame “Baal” (1922), “Život Eduarda II., kralja Engleske” (“Leben Eduards des Zweiten von England”, 1924), “Sveta Ivana od klaonička” (“Die heilige Johanna der Schlachthöfe”, 1932), “Majka Courage i njezina djeca” (“Mutter Courage und ihre Kinder”, 1939), “Život Galilejev” (“Leben des Galilei”, 1938/39), “Dobri čovjek iz Sečuana” (“Der gute Mensch von Sezuan”, 1941), “Kavkaski krug kredom” (“Der kaukasiche Kreidenkreis”, 1945); operete “Opera za tri groša” (“Die Dreigroschenoper”, 1928) i “Uspon i pad grada Mahagonija” (Aufstieg und Fall der Stadt Machagonny, 1929);  pjesničku zbirku Duhovne vježbe (Hauspostille, 1927), pripovjedno djelo Prosjački roman (Der Dreigrischenroman, 1934) te raspravu “Mali organon za kazalište” (Kleines Organon für das Theater, 1949).

federalna.ba

 

umjetničko-istraživački projket ASU UNSA