videoprilog Adle Dizdar Hodžić (Dnevnik 2)

Počinje naplata parkinga na javnim površinama u Mostaru

U Mostaru uskoro počinje naplata parkinga na javnim površinama, odnosno, na uličnim parking mjestima. Stvoreni su za to uvjeti nakon što je Gradsko vijeće donijelo odluke koje tu oblast reguliraju, a kojih ranije nije bilo – zbog čega je na ulicama vladao priličan haos. Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja, odnosno, o korištenju javnih parkirališta i visini naknade uglavnom svi pozdravljaju, no nisu svi stava da su cijene primjerene.

Gradonačelnik Mario Kordić je odluku o naplati u junu ove godine najavljivao kao „početak rada i uvođenja reda“ u mirujući promet u Mostaru.

Reda na mostarskim ulicama itekako nedostaje. Automobila je, i bez onih koji dolaze sa strane, više nego parking mjesta, pa onda parkira gdje ko stigne ili proizvoljno postavlja barijere i rampe. Odluku o uvođenju naplate parkinga mnogi pozdravljaju – žitelji i gosti.

- Treba svugdje naplaćivati. Gdje god može, nek se naplaćuje!
- Moralo je davno. Gdje god kreneš plaćaš parking. Prema tome, naravno da treba.

Parking će u početku biti naplaćivan na 1.198 ocrtanih mjesta, u tri zone. Za sat vremena, cijene će se, zavisno od zone, kretati od pola do marku i po, od 10 do 20 maraka dnevno. 10, 15 ili 20 maraka plaćat će se i povlaštena mjesečna karta. Pravo na nju će imati oni koji unutar jedne od tri zone žive. I dok će za takve najviša godišnja karta iznositi 225 maraka, njihovi sugrađani udaljeni svega koju ulicu, morat će izdvojiti 360 maraka godišnje. Samo zato što njihovo naselje ne pripada nijednoj od navedenih zona. Negodovanja su se zbog toga čula i u samom Gradskom vijeću, kad se o načinu i visini naplate odlučivalo.

- Nek se taj sat-dva oko Starog Grada i na velikim parkinzima naplaćuje, nek ide i na dvije marke, ako treba. Ali ne možemo ranjavati svoje građane. Ovo bi, doslovno bilo, otimanje – poručio je Silvio Bubalo, vijećnik HRS-a u Gradskom vijeću Mostara.

Bubalo je mišljenja da prije ulaska u cijelu priču nisu dovoljno analizirani ekonomski aspekti. U Mostar parkingu, poduzeću nadležnom za cijeli proces, smatraju opet da su cijene primjerene. I da će korist od naplate biti višestruka.

- Ta sredstva su planirana da se utroše na vraćanje kredita, na uređenje javnih površina, na širenje poslovanja poduzeća, da sutra tu bude više ljudi zaposleno – ističe Darko Knezović, v. d. direktora Mostar parking.

Kredit koji Knezović spominje - četiri miliona dolara od Svjetske banke, već se vraća. Utrošen je na opremu koja u funkciji zapravo nikad nije ni bila. Mostar parking poduzeće je oformljeno još 2008. godine, ali sa svega osam uposlenih, direktorom – vršiocem dužnosti i aparatima koji na ulicama već deset godina doslovno blijede u paučini. Jer, bez Gradskog vijeća i odluka koje se tiču upravo naplate i korištenja parkinga drugačije nije moglo. Doduše, ostaje nepoznanica zašto je sad u Vijeću tako glatko tekao dogovor o radu poduzeća. Jer posljednji se saziv oko parkinga sporio. Možda se odgovor krije u tome da se sad mogu praviti i parking garaže i da neko već poznaje investitore.

federalna.ba

Mostar parking
psi lutalice Mostar napad
0 19.10.2021 16:46
Mostar
0 19.10.2021 15:54
nestala djevojka MUP HNK Mostar
0 19.10.2021 11:38
Novi put Mostar NVO Švedska
0 19.10.2021 10:27
Mostar SKB Mostar Covid19
0 18.10.2021 12:33