Pet godina poslije pakla: Grosjean vozio VF-23 u Mugellu s dječjom kacigom
Pet godina nakon jezivog sudara u Bahreinu, Romain Grosjean ponovno je sjeo za volan Formule 1 s Haasom na stazi Mugello. Noseći kacigu koju su dizajnirala njegova djeca, Francuz je konačno dobio priliku za oproštajnu vožnju koju mu je sudbina uskratila – ali može li ovo biti samo početak njegovog novog poglavlja?
Grosjean, bivši vozač Haasa, preživio je užasan sudar na Velikoj nagradi Bahreina 2020. godine, kada se njegov bolid prepolovio i zapalio nakon sudara s barijerama pri brzini koja je izazvala udar od 67G. Čudesno, nakon 27 sekundi u plamenom paklu, izvukao se s ozljedama ograničenim na opekline na rukama. Zbog nesreće je propustio posljednje dvije utrke sezone, čime je njegova F1 karijera završila prijevremeno, bez sjedala za 2021. godinu. Danas, gotovo pet godina kasnije, 39-godišnjak se vratio na stazu Mugello u Italiji, vozeći Haasov VF-23 bolid iz 2023. pod pravilima testiranja prethodnih automobila (TPC), uz Pirellijeve testove guma za 2026.
"Ogromno sam zahvalan Geneu Haasu i Ayau Komatsuu što su me pozvali na ovaj TPC test. Uzbuđenje što se vraćam u F1 bolid je neopisivo, a činjenica da je to s mojim starim timom čini ovaj dan posebnim", rekao je Grosjean prije testa, prema Sky Sportsu. Posebno emotivan trenutak bila je prilika da konačno nosi kacigu koju su dizajnirala njegova troje djece za ono što je trebalo biti njegova posljednja utrka u Abu Dhabiju 2020. godine. "Moja djeca su dizajnirala kacigu za tu utrku, i sada ću je konačno voziti u F1 bolidu", dodao je.
Test je okupio Grosjeana s bivšim kolegama iz Haasa, uključujući šefa tima Ayaa Komatsua, koji mu je bio inženjer utrke tijekom dana u Renaultu/Lotusu i ranim godinama Haasa. Komatsu je izrazio oduševljenje: "Romain i ja smo radili zajedno tijekom cijele njegove F1 karijere, pa je ovaj test u Mugellu posebno značajan. Ponosan sam što se vraća u našem bolidu, s mnogim članovima originalne posade koji će svjedočiti ovom trenutku." Test je održan na mokroj stazi Mugello, gdje je Grosjean pružio povratne informacije o VF-23, pomažući timu u razvoju, dok je istovremeno proživio nostalgičan trenutak.
Grosjean, koji je od 2009. do 2020. startao na 179 Velikih nagrada za Renault/Lotus i Haas, s deset postolja i dva najbolja rezultata na drugom mjestu, nastavio je karijeru u IndyCaru samo tri mjeseca nakon nesreće, osvojivši tri pole pozicije i šest postolja u četiri sezone. Trenutno vozi u IMSA SportsCar prvenstvu u Sjevernoj Americi i služi kao rezervni vozač Prema tima u IndyCaru. Njegov povratak u F1 bolid, iako simboličan, izaziva pitanje: može li ovaj test biti više od oproštaja i nagovijestiti buduću ulogu, možda u razvojnom kapacitetu?
Grosjeanova sposobnost da pruži korisne povratne informacije Haasu pokazuje njegovu vrijednost, ali ograničeni TPC program i njegovi angažmani u Americi čine povratak u F1 malo vjerovatnim.
Dok Grosjean uživa u ovom emotivnom trenutku, navijači se pitaju: je li ovo konačni oproštaj od Formule 1 ili samo još jedno poglavlje u njegovoj nevjerovatnoj priči? Sljedeće sedmice na Velikoj nagradi Singapura donijet će više F1 akcije!
federalna.ba/Mirza O.