videoprilog Aldijane Guhdija (Dnevnik 2)

Pandemijske okolnosti još jednom dokazale važnost postojanja teatra

Dok su 2020. godine pozorišta preživljavala online igranjem predstava, u 2021. druga priča. Počela je postepenim uvođenjem publike u pozorišta, što je još jednom pokazalo da tetarski izraz živi i razvija se isključivo u interakciji s publikom.

Kuća na obali ove godine obilježila je 100. godišnjicu postojanja i bez obzira na okolnosti u kojima su se svi segmenti društva našli, sva tri segmenta ovog pozorišta uspjela su ovaj jubilej obilježiti na vjerodostojan i kvaliteno repertoarski način.

“Sa jeseni, kada se situacija stabilizirala, bili smo u mogućnosti da odgovorimo tom velikom jubileju i onda smo izašli pred publiku sa sloganom ‘Pozorište narodu’ i za stogodišnjicu do kraja godine izveli tri naslova”, ističe Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo.

Kamerni tetar 55 definitivno je ovu godinu završio s velikim uspjesima, nudeći publici predstavu “Schindlerov lift” rađenu prema sjajnom romanu Darka Cvjetića, te autorskom projektu Selme Spahić “Ljubičasto”.

Specijalna poslastica bilo je i održavanje petog izdanja festivala Dani Jursilava Korenića, koji je kroz sjajne predstave iz BiH i regiona, ali i bogat off program na najbolji način proslavio svu ljepotu i radost igranja predstava.

“Odlučili smo da je jedini način kako možemo nešto reći nešto, doprinijeti - naravno, pored poštivanja svih mjera koje se propisuju i koje su bile propisivane - bio je da nastavimo raditi ono što najbolje znamo, a to je pozorište”, navodi Vedran Fajković, dramaturg Kamernog teatra 55.

U vremenu opsade Sarajeva nastala je izreka da sarajevski umjetnici najbolje rade pod pritiskom i strahom, i upravo su se takvim pokazali i u pandemiji. Njihov rad, entuzijazam postali su pravi i istinski izlaz ne samo za njih, već i za njihove sugrađane, koji su na taj način barem na trenutak zaboravljali s kakvom svakodnevnicom se bude.

U Sartru je to primijećeno s brojem publike tokom tri premijerna izvođenja, dok se u Pozorištu mladih ponovo na velika vrata vratilo lutkarstvo, koje je godinama na najbolji način odgajalo novu publiku.

“Neke su predstave dobile svoj pravi oblik tek za vrijeme pandemije jer je publika puno senzibilnije reagovala na neke predstave”, kaže direktor Sartra Aleš Kurt.

“Vraćamo lutkarstvo na velika vrata. Od šest premijera u zadnje dvije godine četiri su lutkarske, peta treba da izađe u februaru”, ističe Ismir Fazlić, direktor Pozorišta mladih.

Pozorište više nije samo umjetnički izraz, ono je potreba čovjeka da pobjegne, prisustvuje nekoj - bilo imaginarnoj bilo istinitoj - priči ispričanoj iz drugačije vizure, vizure umjetnika koji na taj način propituje, glasno se buni protiv negativnih društvenih promjena i tako mijenja stvarnost, bar za trenutak. I koliko god grozno bilo, upravo su pandemijske okolnosti još jednom dokazale važnost postojanja teatra.

federalna.ba

pozorište Narodno pozorište Sarajevo SARTR Pozorište mladih Sarajevo Kamerni teatar 55 teatar
Pozorište mladih Sarajevo Pinocchio
0 25.04.2024 19:27
Kamerni teatar 55 predstava Djelidba
0 18.04.2024 12:17
Seljačka opera Narodno pozorište Sarajevo NPS
0 12.04.2024 19:33
Kamerni teatar 55 predstava Pomračenje mjeseca
0 09.04.2024 14:51
Jurislav Korenić Muzej književnosti i pozorišne umjetnosti BiH Kamerni teatar 55
0 05.03.2024 21:19