Od decembra, Wizz Air ponovo na tuzlanskom aerodromu

Prilog Sanele Hodžić

Nakon više od dvije godine pauze, niskobudžetna aviokompanija Wizz Air od decembra ponovo uspostavlja svoju bazu na Međunarodnom aerodromu u Tuzli. Uz pozicioniranje dva aviona bit će uvedeno i devet novih linija, od kojih se ona prema Kipru uspostavlja prvi put. To će značiti i nova radna mjesta, te jaču povezanost Tuzle sa evropskim destinacijama. Uz to, Wizz Air je već od 15. juna obnovio direktnu liniju za Beč, koja trenutno saobraća četiri puta sedmično.

Putnici iz Tuzle od decembra mogu računati na nove letove za Njemačku, Švedsku, Kipar, Nizomsku i Francusku. Prve četiri linije će biti dostupne od 13. decembra i to prema Kelnu, Hamburgu, Mastrihtu i Malmeu. Preostalih pet će biti operativno od 29. marta naredne godine i to za Berlin, Frankfurt, Geteborg, Paris i Larnaka na Kipru. Direktor Wizz Air-a Roland Tišner (Roland Tischner):

“Prvi avion stacioniramo u decembru, a drugi u martu 2026. godine. Riječ je o najnovijim modelima sa 239 mjesta – trenutno najekonomičnijim avionima na tržištu.”

Generalni direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Dževad Halilčević kaže da je vraćanje baze Wizz Air-a rezultat višegodišnje međusobne poslovne saradnje i predanosti infrastrukturnom razvoju, ali i potpuno novi početak nakon velikih gubitaka u protekle dvije godine što je uzrokovalo i pad zaposlenih.

“Danas je poseban trenutak za aerodrom Tuzla. Povećavamo saradnju sa Wizz Air-om, što podrazumijeva razvoj privrede i otvaranje novih radnih mjesta.”

Otvaranjem baze u Tuzli, ova niskotarifna kompanija dodatno učvršćuje svoje prisustvo u Bosni i Hercegovini i proširuje ponudu putnicima iz regije, koji će imati širi izbor letova. Vlada Tuzlanskog kantona je za ovaj program subvencija izdvojila 1,2 miliona maraka, dok je dodatnih 1,5 miliona KM osigurano za postavljanje nove svjetlosne signalizacije na pisti, što je bio tehnički uvjet za povratak baze. Resorni kantonalni ministar Almir Žilić:

„Cilj nam je da u četvorogodišnjem tom mandatu wizz aira-a na koliko je potpisan javni poziv, pređemo cifru od milion i po putnika. Mislim da će tuzlanski aerodrom od danas bilježiti velike rezultate i ovo će biti domaća zadaća za sve buduće vlade i menadžment aerodroma Tuzla.“

Prema posljednjem izvještaju Međunarodnog vijeća aerodroma Europe, Bosna i Hercegovina se svrstala među europske zemlje s najdinamičnijim oporavkom zračnog prometa. U prvom polugodištu ove godine zabilježen je rast broja putnika od 31 posto, a posebno se izdvaja Međunarodni aerodrom Sarajevo. Direktor kompanije Sanin Ramezić podsjeća da je u ovoj ljetnoj sezoni prisutan 31 avioprijevoznik na 38 destinacija.

 “Želimo da Sarajevski aerodrom postane regionalni lider ne samo u broju putnika već po kvalitetu usluge, održivom razvoju i identitetu Bosne i Hercegovine koji će biti prepoznat u međunarodnim okvirima.“

Rast broja putnika bilježi i aerodrom Mostar. Direktor Marko Đuzel izdvaja tri noseća stuba: bazni avion kompanije Sky Altz sa šest ruta, liniju Eurowings za Štutgart, s više od 90 posto popunjenosti, te cjelogodišnje veze sa Zagrebom i Beogradom.

„Treba biti svjestan da je zračna luka Mostar, malo se o tome zna, možda top tri najteže zračne luke za slijetanje. Vi morate pilota poslati na simulator, odškolovati ga dodatno, nije to komplicirano ali jednom Ryan-u ili Wizz-u koji ima sad, recimo 500 pilota zbog sedam letova u Mostaru ili 10, on mora 500 pilota slati na simulatora. Oni su meni doslovno rekli to je nama logistički problem. E sad, mi tehnologijom pokušavamo eliminirati taj problem slijetanja i u onoj mjeri koliko ga uklonimo toliko će nam biti rast prometa.“

Prema tvrdnjama stručnjaka, ove pozitivne rezultate bi paralelno trebalo pratiti osnivanje nacionalne aviokompanije. Takav strateški korak bi bio ključan za stabilizaciju povezanosti, smanjenje ovisnosti o stranim prijevoznicima i dalji razvoj tržišta.