NP Sarajevo: 13. januara ponovo spektakularna opera “Madama Butterfly”

NP Sarajevo: 13. januara ponovo spektakularna opera “Madama Butterfly”
(Izvor: NPS/Velija Hasanbegović)

Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u subotu 13. januara 2024. , s  početkom u 19:30 sati,  ponovo će biti izvedena opera “Madama Butterfly” kompozitora Giacoma Puccinija  a u režiji Tadije Miletića.

Opera “Madame Butterfly” publici donosi dirljivu priču o američkom pomorskom oficiru Pinkertonu koji se ženi dražesnom japanskom gejšom Chio-Chio-san, pod nadimkom Madame Butterfly. Postepeno, gledatelj prati njenu tragičnu sudbinu i jednu naivnu ljubavnu priču. 

U predstavi učestvuju solisti i hor Opere Narodnog pozorišta, Balet Narodnog pozorišta, te Sarajevska filharmonija. Orkestrom diriguje maestro Josip Šego.

U operi „Madama Butterfly“ uloge su ostvaruju operni solisti; Katarina Kikić Marić / Danijela Jovanović, Amir Saračević / Stjepan Franetović, Amila Ravkić / Adelisa Saračević, Ileš Bečei, Ivan Šarić / Denis Isaković, Marko Kalajanović / Erol Ramadanović, Jasmin Bašić, Lejla Huseinćehajić / Zana Staniškovska, Siniša Markanović, Edin Daši, Josip Katavić, Dajana Šegvić, Zdenka Vaniček, Laura Kozlinger, te članice baletnog ansambla NPS Marijana Marić / Paula Grubešić Mateescu.

“Naš zadatak nije bio samo da poslije trideset godina ponovo postavimo ovo značajno djelo na scenu, već da oživimo jedan daleki svijet Japana koji kroz duboku i potresnu priču iz gledalaca izvlači svu tugu, radost i strast skrivenu između nota i pokreta. Ovaj nepoznati svijet protkan drevnim pravilima igra ulogu sudbine duboko ukorijenjene u ljudsku dušu, osvetljavajući tamne kutke koje obasjava samo iskra časti.

U ovom carstvu emocija, bavili smo se istraživanjem elemenata drevne Noh drame kao i idejama Butoh plesa, čija poetika postaje jezik tijela, izraz dubokih osjećanja koje riječi ne mogu dočarati. Kroz poznate i dragocjene vizuale japanske tradicionalne nošnje, sabrali smo mnogo toga važnog u nježnu simfoniju bola i ljubavi. Pokreti Noh teatra postaju šapat duše, izliv osjećanja koji prelazi granice riječi a poznati nijemi krik se čuje glasnije od operskog belkanta.” - Izjavio je uoči prošlogodišnje premijere Tadija Miletić, reditelj opere “Madama Butterfly”.

Scenografkinja je Mirna Ler, dok je za kostimografska rješenja zadužena Vanja Ciraj Džudža-saopćeno je iz sarajevskog Narodnog pozorišta.

O operi Madama Butterfly 

Da li znate da je Puccini bio uvjeren da će opera Madama Butterfly doživjeti golemi uspjeh sa svojom prvom izvedbom koju je povjerio milanskoj Scali, gdje su nastupili najbolji pjevači-a dogodilo se upravo suprotno?

Nakon dramske predstave jednočinke Madama Butterfly američkoga pisca Davida Belasca, Puccini je bio tako potresen i pod dojmom, da je odmah odlučio komponovati prema ovoj tragičnoj pripovijesti o nesretnoj ljubavi mlade Japanke.

Na premijeri 17. februara 1904. opera je izviždana, a kritika joj je prebacila neoriginalnost i plagijarizam. Iako je premijerna izvedba imala određene manjkavosti, debaklu su uglavnom kumovale spletke i zavist njegovih rivala.

Puccini je ponovno uložio trud te ispravio nedostatke, pa je opera na kraju postavljena u tri čina. Nekoliko mjeseci poslije izvedba u Bresci je doživjela ogroman  uspjeh.

Godinu dana kasnije “Madama Butterfly” je izvedena i u londonskom Covent Gardenu. Uslijedile su izvedbe u Parizu (1906.) i Berlinu (1907.).

Nakon izvedbi 1949, 1963, 1986 i 1991. godine, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo “Madama Butterfly“ je  5. put imala svoju izuzetno uspješnu premijeru 9. decembra prošle godine.

federalna.ba

pozorišna predstava