Norris iz pepela do vjetra: Vlada Baku stazom pred Verstappenom i Piastrijem!
U vjetrovitoj i klizavoj atmosferi uličnih trasa Baku, gdje se svaki milimetar računa, Lando Norris je pokazao pravu snagu borca – hoćete li vjerovati da je upravo on postavio tempo za nadolazeću kvalifikaciju? Formula 1 je ponovno na ivici sjedišta, a mi vas vodimo kroz uzbudljive detalje posljednje vježbe prije velike bitke.
Nakon što je u petak tijekom druge vježbe nasrnuo u zid i propustio polovinu sesije zbog oštećenja na svom McLaren-u, britanski vozač se vratio jači nego ikad. U posljednjoj, trećoj vježbi, Norris je obilježio vrijeme od impresivnih 1:41.223 na mekim gumama, ostavivši iza sebe svog glavnog rivala Maxa Verstappena za Red Bull, koji je zaostao samo 0.222 sekunde. Njegov momčadski kolega Oscar Piastri, trenutni lider prvenstva s 31 bodom prednosti nad Norrisom, završio je na trećem mjestu, 0.254 sekunde sporiji, što nagovještava unutrašnju borbu unutar McLarena koja bi mogla odlučiti titulu.
Ali nije sve bilo samo o McLarenovoj dominaciji – vjetar je bacao dodatne izazove, a staza još uvijek klizava od ranijeg kišnog vremena, prema izvještajima s Formula1.com. Lewis Hamilton na Ferrariju se približio na četvrtom mjestu, za 0.276 sekundi iza Norrisa, dok je mladi Kimi Antonelli iz Mercedes-a iznenadio petom pozicijom, 0.653 sekunde sporiji. Charles Leclerc, specijalist za kvalifikacije u Baku, pao je na deseto mjesto zbog nedovršenog kruga na mekim gumama, ali njegova momčad ostaje u igri zahvaljujući Hamiltonovoj brzini. Čak i Haas je pokazao zube, s Oliverom Bearmanom na osmoj poziciji, sugerirajući da bi se mali timovi mogli ubaciti u borbu za Q3.
McLarenov setup očito je optimiziran za uske zatoke Baku, gdje aerodinamika i brzo usporavanje igraju ključnu ulogu, što je vidljivo u Norrisuovoj preciznoj vožnji nakon popravke. Red Bull, pak, pokazuje znakove oporavka nakon teških petka, s Verstappenom koji je koristio vjetar za finu podešavanja, ali realno, njihova prednost u brzini na ravninama može se pokazati ključnom u trci, a ne samo u kvalifikaciji. Nezaobilazno je napomenuti da su uvjeti u Baku nepredvidivi – vjetar i promet u sesijama često ruše planove, pa čak i ovako jaka FP3 sesija ne jamči pol-poziciju, kako ističu stručnjaci na Motorsport.com. Bez pristranosti, ovo je realna slika: McLaren vodi, ali Ferrari i Red Bull su dovoljno blizu da svaka greška može preokrenuti tablicu, posebno s obzirom na sezonske trendove gdje su kvalifikacije u ovoj stazi često bile haotične.
Što li će donijeti kvalifikacija koja počinje uskoro? Hoće li Norris zadržati krunu ili će Verstappen uzvratiti udarac u potrazi za trećom pobjedom zaredom u Bakuu? Napetost raste, a mi vas obavještavamo o sljedećim obrtima ove sage o brzini čovjeka i stroja!
federalna.ba/Mirza O.