videoprilog Admira Pripoljca (Federacija danas)

Nakon 30 godina, uspostavljena željeznička linija Podlugovi – Vareš Majdan

Jutrošnjim polaskom voza na liniji Podlugovi – Vareš Majdan ozvaničen je ponovni početak željezničkog saobraćaja na ovoj relaciji nakon 1992. godine. Trasa je duga 24 kilometra, a renovirala ju je i osposobila za funkcionisanje kompanija Adriatic Metals BiH.

Ponovna uspostava željezničkog saobraćaja olakšat će povezivanje i razmjenu između različitih regija. Varešaci su na ovaj dan čekali predugo.

“Povezali smo sa željezničkim režama cijele Evrope, a to u prevodu znači da za BiH, kanton, cijelo okruženjem, a posebno za Vareš - slijede lijepi dani, dani rada, napredovanja, školovanja, obrazovanja i budućnost naše omladine da ne idu preko Save”, kazao je načelnik Vareša Zdravko Marošević.

Trasa pruge duga 24 kilometra, koja vodi iz Vareša ka ostalim željezničkim čvorovima, nekada davno bila je ključna za povezivanje sa ovim zabačenim rudarskim gradićem. Sada će biti lakša i robna razmjena - dolaskom Adriatic Metalsa u Vareš ovaj grad oživio je kao rudarska sredina.

“Mi u Varešu dugo planiramo ostati, možda 20-30 godina. Želimo da naš projekt u Varešu bude neka vrsta katalizatora koji će osigurati da BiH se nađe na mapi Evrope”, poručio je Paul Cronin, generalni direktor Adriatic Metalsa.

Obnovu pruge pokrenuo je i realizirao Adriatic Metals, a njom će upravljati Željeznice Federacije BiH. Iskopane sirovine srebra, cinka i olova u Varešu u budućnosti će se željeznicom prevoziti do Luke Ploče.

“Želim naglasaiti da će Željeznice Federacije realizacijom ovog projekta povećati transport robe za oko 200 hiljada tona sa mogućnostu daljnjeg unapređenja broja prevezenih tona”, naglasio je Samir Avdić, savjetnik generalnog direktora Željeznica FBiH.

Povratak rudarenja u Vareš, ali i samo puštanje već postojeće željezničke infrastukture u funkciju, vraća nadu u budućnost i ekonomski prosperitet zapostavljenih sredina.

“Vjerujemo da će od ovog projekta, prije svega, korist imati građani Vareša, a onda i cjelokupnog kantona, Federacije, Bosne i Hercegovine. Mislim da će ovakvih projekata biti i u budućnosti u ZDK-u jer smo opredijeljeni da održimo privredni razvoj”, izjavio je premijer ZDK-a Nezir Pivić (SDA).

Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto (Naša stranka) istakao je kako je državni nivo taj koji pruža okvir, ali da entiteske vlade moraju uložiti u željezničku infrastukturu: “Moramo otvarati nove pravce i revitalizirati stare pravce te povezati BiH sa regijom i ostatkom EU-a. Ako to ne budemo radili, opet ćemo pasti u zaborav”.

Početak proizvodnje kompanije Adriatic Metals, koja je samo prošle godine investirala 254 miliona maraka, planiran je za početak 2024. godine. Bit će to ujedno i prilika za novi početak privrednog razvoja u Varešu.

federalna.ba

željeznica nova željeznička linija Vareš Podlugovi