videoprilog Anite Zovko (Federacija danas)

„Mirujući promet“ u Mostaru godinama prate brojne kontroverze

Premda je u svijetu naplata parkinga civilizacijski iskorak i nešto što ne bi trebalo puniti medijske sadržaje, u Mostaru nije tako. Takozvani „mirujući promet“ u tom gradu već godinama prate brojne kontroverze poput naprasne uspostave poduzeća prije nekoliko godina do prošlogodišnjeg konačnog aktiviranja za koje mnogi nisu imali riječi hvale zbog previsoke cijene karata i, kako se moglo čuti, diskriminirajućih parking zona.  Sada se otišlo i korak dalje. Rukovodstvu se zamjera netransparentnost u radu posebice kada je riječ o izdavanju povlaštenih karata do neraspisivanja tendera za izradu softvera za naplatu parkinga.

Tvrtka UNIS telekom za potrebe Mo parkinga besplatno je izradila sustav za naplatu. Ugovor je istekao u rujnu prošle godine. Na novi natječaj se nisu mogli prijaviti jer ga, kazali su pojedinim medijima, nije ni bilo, a Mo parking nije, sukladno ugovoru, preuzeo njihovu aplikaciju. Naplata putem aplikacije, čiju je izradu sada preuzela jedna banjalučka tvrtka,  ni sada ne funkcionira. U to smo se uvjerili i osobno. No, odgovore u Mo parkingu nismo mogli dobiti jer, kazano nam je, u javnost još ne žele. Ni gradonačelnik Mostara Mario Kordić (HDZ BiH) za medije o tomu za sada ne želi govoriti, ali pred Gradskim vijećem brani ovu, kako kaže, dobru priču: „Svjedoci ste da smo imali devastaciju aparata Mo parkinga, pa smo se svi čudili i govorili tko to radi. Rade ljudi - čak i s ove govornice i kroz izvjesne medijske napise i sve ostalo... Nekako stvaramo animozitet prema ovom gradu umjesto da budemo proaktivni, da budemo pozitivni i da objašnjavamo da je sve to dobro“.

Strelice su očito je upućene prema vijećnicima HRS-a koje je gradonačelnik neizravno optužio za višimilijunski gubitak tog poduzeća. HRS-ovci, ističu, nisu protiv uspostave reda u mirujući promet, ali ne na način, poručuju, kako je to napravljeno još prije nekoliko godina, ali i uspostavom novog Gradskog vijeća. Provedba odluke o Mo parkingu je bila loša, poručuju u HRS-u, te i dalje zamjeraju previsoke cijene karata i diskriminirauće parking zone.

„Nekim građanima Mostara nije omogućeno da kupe karte. Ako ste stanovnik Rodoča, Bijelog Brijega, Bijelog Polja, Zalika, Gnojnica - možete kupiti kartu po 360 maraka, što je preskupo i još vas uvjetuju gdje se možete parkirati. Tu je urađena određena diskriminacija i samim tim uveli ste nered. Ljudi su po zelenim površinama, koriste svaki milimetar da parkiraju“, navodi HRS-ov vijećnik Silvio Bubalo.

Svi  iščekuju da direktor Mo parkinga Ivica Barabrić objasni, kako nam je kazao u telefonskom razgovoru, brojna medijska spekuliranja o netransparentnom radu koja, uz ostalo, govore da je sebi i svojim suradnicima, pa čak i prijateljima, davao povlaštene karte koje su, zapravo, namijenjene službama poput hitne, vatrogasaca i policije.

Marin Bago, član Mreže Naše društvo, upozorava kako Tužiteljstvo HNK-a šuti - ne reagira po službenoj dužnosti i na taj način ne štiti građane Mostara ni HNK-a.

Za jedne lijepa, za druge mučna priča. Mostarski parking bit će, čini se, predmetom i sudskih klupa. Brojne nejasnoće morat će biti objašnjene građanima, prije ili kasnije, tim više su mediji prvi put nakon uspostave Gradskog vijeća bili uskraćeni za odgovore. Naime, redovite pres-konferencije, jednostavno, nije bilo.

federalna.ba

Mo parking Mostar parking