Martin Brundle o zamjeni Piastrija i Norrisa, dominaciji Red Bulla i sretnijem Hamiltonu
Pripremite se za uzbudljivu analizu Velike nagrade Italije! Martin Brundle, stručnjak Sky Sports F1, donosi svoje viđenje Monze – od kontroverzne zamjene McLarenovih vozača, preko povratka Red Bulla na vrh, do Lewisa Hamiltona koji blista u Ferrarijevim bojama!
Kvalifikacije u Monzi oborile su rekord najbržeg prosječnog kruga u povijesti Formule 1, dok je utrka postavila novi rekord – čak 55 sekundi brže od prethodnog najboljeg vremena. Ovakva brzina rezultat je suhih uvjeta, bez sigurnosnih automobila ili crvenih zastava, ali i unatoč chicanama uvedenim radi sigurnosti vozača, radnika i publike. Iako su automobili često usporavani radi sigurnosti, tehnološki napredak Formule 1 doveo je do nevjerojatnih brzina. Monza je podsjetila da uzbudljive utrke nisu samo u brzinama – sjetimo se samo uzbuđenja gledajući Caterhame ili Minije na Goodwood Revivalu, ili MotoGP koji je 30 sekundi sporiji, a jednako očarava.
Red Bullova dominacija i Hamiltonov osmijeh
Max Verstappen osvojio je pole position sjajnim krugom, dokazavši da Red Bull ima brzinu i za kvalifikacije i za utrku. Za razliku od prošlogodišnjeg "čudovišta" od automobila, ove godine su pronašli savršen ritam. McLarenovi vozači, Lando Norris i Oscar Piastri, startali su s drugog i trećeg mjesta, a Norris je, nakon prošlotjednog kvara u Zandvoortu, bio neznatno brži od svog timskog kolege.
Formulom 1 danas dominira izuzetno konkurentno polje od 20 automobila, gdje svaka dobro vožena utrka ili strategija može donijeti iznenađenje. Lewis Hamilton, unatoč kazni od pet mjesta na startu zbog prekršaja u Zandvoortu, probio se iz desetog mjesta kroz poredak, pokazavši vožnju dostojnu njegovih najboljih dana. Činio se zadovoljnijim, prilagođenim bolidu i pomirenim s činjenicom da Charles Leclerc postavlja visoke standarde u Ferrariju.
Neki timovi, poput McLarena, manje su dominantni na stazama s niskim potisnim silama poput Monze ili Las Vegasa, gdje njihova prednost u dugim brzim zavojima i upravljanju gumama nije došla do izražaja. Alpine je, pak, patio na dnu poretka.
Piastrijeva hrabrost i dramatičan početak
Utrka je započela uzbudljivo. Norris je zadržao vodstvo unatoč skretanju na travu na putu do prvog zavoja, dok je Verstappen otišao preduboko, presjekao drugi zavoj i morao vratiti poziciju Norrisu, pokazavši povjerenje Red Bulla u svoju brzinu. Piastri je izgubio poziciju od Leclerca, ali je briljantno prošao vanjskom stranom prvog Lesmo zavoja, riskirajući prednje krilo i ovjes. Njihova borba bila je na rubu, ali pokazala je nevjerojatnu kontrolu i povjerenje među vodećim vozačima.
Utrka se svodila na trojku Verstappen-Norris-Piastri, ali McLaren je pokušao prekinuti Verstappenovu dominaciju različitom strategijom. Verstappen je u boks ušao na 37. krugu za tvrde gume, dok je McLaren produžio do 45. kruga s Piastrijem koji je obavio brzi 1,9-sekundni pit-stop za korištene meke gume kako bi se zaštitio od Leclerca. Norris je u boks ušao krug kasnije, ali je problem s prednjim lijevim točkomm rezultirao sporim 5,9-sekundnim zaustavljanjem, zbog čega je izašao iza Piastrija.
McLarenova zamjena bila ispravna
McLaren se suočio s dilemom: Norris je stradao zbog timske strategije, a ne vlastite greške. Tim je zatražio od Piastrija da zamijeni pozicije, što je značilo gubitak šest bodova u borbi za prvenstvo. Piastri je, iako nevoljko, poslušao, što Brundle smatra ispravnim potezom, slično kao u Mađarskoj prošle godine kada je situacija bila obrnuta. Ova kohezija čini McLaren dominantnim, a oba vozača pokazuju zrelost igrajući za tim, dok se istovremeno bore između sebe. Norris je imao prednost DRS-a nakon zamjene, ali je i dalje bio brži.
Kontroverza Bearmana i Sainza
Ollie Bearman i Carlos Sainz imali su sudar u drugom chicanu, što je Bearmanu donijelo kaznu od 10 sekundi i dva penala, ostavljajući ga samo dva boda od suspenzije. Brundle smatra da je kazna bila prestroga, opisujući incident kao tipičan za Monzu. Sainz je krenuo vanjskom stranom, a Bearman nije mogao nestati s unutrašnje, što je dovelo do kontakta. Sainz je to kasnije nazvao uobičajenim trkaćim incidentom, ali Bearman je platio cijenu. Brundle upozorava da kontakt, bez obzira na krivicu, košta bodove i podije, kao što se vidjelo i u Zandvoortu između Sainza i Lawsona.
Izdvojili su se i Alex Albon (Williams, sedmo mjesto), Gabriel Bortoleto (Sauber, osmo mjesto) i Isack Hadjar (Racing Bull, deseto mjesto iz pit lanea). Verstappen je pobijedio s 20 sekundi prednosti, unatoč McLarenovoj zamjeni, dokazavši da je Red Bull napravio nevjerojatan napredak od prošle godine.
Hoće li Verstappen nastaviti dominaciju u Bakuu, ili će McLarenova strategija konačno nadvladati Red Bull? Pratite Formulu 1 i saznajte tko će se popeti na tron u Azerbajdžanu!
federalna.ba/M.O.