Lasić za FR: Taoci smo politike državne vlasti

Razgovarala: Mirjana Topić Landeka

Nakon uspješnog dogovaranja s vlasnicima zemljišta i ispunjenja ekoloških obveza za dionicu autoceste koridor VC Mostar jug – Mostar sjever, nastavak rada blokiralo je Predsjedništvo BiH, nedopustivši korištenje dvije čestice koje su vojna imovina, kazao je u intervjuu na Federalnom radiju direktor Autocesta Federacije BiH Denis Lasić.
„Mi smo sad taoci i rada Vijeća ministara, koje za sada ne radi uopće, ne znamo postoji li neka parlamentarna većina na razini države gdje nama te neke odluke trebaju proći. Zato mi u posljednje vrijeme izbjegavamo govoriti o rokovima izgradnje na koridoru“, kazao je Lasić.

Nakon zahtjeva Ministarstvu obrane, zahtjev dolazi Predsjedništvu gdje, nakon što je nekoliko puta oboren, ipak, glasuju i ne dobiva potrebnu većinu.
„Radi se o nekih 400 metara četvornih i na toj dionici uspjeli smo ispoštovati građane i vlasnike zemljišta, uradili sve ekološke studije i dobili suglasnost kreditora. Mi ćemo, unatoč svemu, nastaviti raditi, u suradnji s Vladom Federacije BiH i uz suglasnost kreditora, na dijelovima dionice koja nije sporna.“

Na pitanje je li se do sada gradilo na državnoj zemlji, Lasić kaže kako se, do stupanja na snagu Odluke o privremenoj zabrani raspolaganja  državnom imovinom, gradilo na državnoj imovini i nije bilo prepreka. „Posebnost dionica Mostar jug – tunel Kvanj, odnosno Mostar jug  - Mostar sjever, jeste postojanje vojne imovine. U manjem bh. entitetu takvih problema nema. Njihovo poduzeće gradi autoceste kao da nikakvih problema nema s tim česticama i bez ikakvih zakonskih reperkusija.“

Odgovorio je Lasić i na izjave kako se u Hercegovini više gradi nego u Bosni:
„Izgradnja koridora VC je svijetla točka u Federaciji BiH i nemamo baš puno pozitivnih stvari. Trenutno na koridoru imamo aktivnih sedam gradilišta, gdje se izvode radovi na 55 kilometara. Šest od tih sedam se nalaze na području Zeničko-dobojskog kantona i tamo se gradi 50 kilometara. Plan je da do kraja iduće godine tih 50 kilometara bude pušteno u promet. Nema potrebe govoriti o tome da se u Hercegovini radi više, jer se u Hercegovini tek počelo raditi, a prijašnjih godina se nije radilo ništa. Mi nismo zapostavili nijedno područje u Federaciji BiH.“

Lasić je napomenuo kako je u njihovoj ingerenciji i gradnja brzih cesta. Osim intenziviranja rada na cestama od Mostara do Gruda te Brčko – Tuzla – Orašje, kaže kako uskoro treba biti dovršena i brza cestu Lašva – Nević Polje te dalje do Travnika i Jajca.

 

Denis Lasić