Kamere na saobraćajnicama: Jesmo li sigurniji i pridržavamo li se pravila?

videoprilog Adise Šehić (Dnevnik 2)

Mnogo priče i velika pompa u postavljanju sigurnosnih kamera u saobraćaju. Jesmo li išta sigurniji, koliko se vozači, ali i pješaci pridržavaju pravila. Koliko kamere na saobraćajnicama utječu na sigurnost? 

Nakon što je u Upravu policije Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo primljeno 238 novih policijskih službenika, primjetno je veće prisustvo policije na terenu. U okviru redovnih operativnih aktivnosti posebno se ističe odjel saobraćajne policije. Građani taj potez ocjenjuju pozitivnim.

Treba i povećati i malo sigurnost veću radi građana.

Građani osjećaju malo više neku sigurnost kad vide više policije na ulici.

Primijetila sam policajce i, čini mi se, nove uniforme.

Ako analiziramo rezultate rada, nova upošljavanja, nabavku opreme i ulaganje u infrastrukturu, možemo reći da radimo sve sa ciljem unapređenja sigurnosti građana, poručuju iz Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo.

„To su neke planske aktivnosti gdje je puno truda uloženo u nabavku oružja, vozila, opreme, kompletnog podizanja spremnosti materijalno-tehničkim sredstvima i kadrovskim kapacitetima što je i građanima vidljivo“, kaže Mersiha Novalić, glasnogovornica ministarstva unutrašnjih poslova KS.

Građani, odnosno vozači prigovore upućuju zbog neusklađenosti rada semafora na glavnoj gradskoj saobraćajnici.

„Kada je u pitanju tehnička regulacija saobraćaja to je u nadležnosti Ministarstva saobraćaja KS, ono što policijski službenici mogu da rade je da na određenim lokacijama gdje se pojavi nova gustina saobraćaja, a to mogu biti razlozi - radovi, skupovi, nesreće, vremenski uvjeti. I onda se mi uključujemo u fizičku regulaciju“, objašnjava Elvedin Mahmutović, zamjenik komandira Jedinice za saobraćaj MUP-a KS-a.

I taj segment dodatno je unaprijeđen.

„Od 25. septembra u svim upravama policija, svi koriste body kamere i do sad nismo sa terena zabilježili nikakve negativne stavke u vezi sa korištenjem body kamera“, dodala je Novalić.

Kamere su postavljene i na javnim stajalištima, što je izazvalo određena negodovanja, prije svih taksista. No, odredbe Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja u BiH su jasne.

„Ti članovi zakona nisu promijenjeni od 2006. godine, zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje na tim prostorima, samo se promijenio način na ovih 27 stajališta koja su nakon analiza od strane ekspertskog tima pokazana kao mjesta na kojima je nemoguće odvijanje gradskog saobraćaja zbog nepropisno parkiranih vozila“, naglašava Novalić.

Na tim mjestima kamere su postavljene radi zaštite svih učesnika u saobraćaju, kažu iz MUP-a. Što se tiče zaustavljanja taksi vozila, to će da riješi zakonodavac. Inicijativa će biti predočena Vladi, a policijski službenici će nastaviti postupati prema važećim propisima.

federalna.ba

Saobraćaj Sigurnost