videoprilog Dine Durmića (Dnevnik 2)

Novi pokušaj spajanja Tuzle i Sarajeva

Iako Tuzlanski kanton nema nijedan metar autoputa ili brze ceste, podatak da bi put od Tuzle do glavnog grada mogao biti skraćen za oko sat vremena, u konačnici omogućuje još veći razvoj ovog dijela naše zemlje. Osim brže i bolje povezanosti sa Sarajevom, modernizacijom magistralne ceste Šićki Brod – Kladanj bit će osiguran i bolji protok robe, usluga i putnika, što će značiti i brži privredni razvoj ove regije.

O modernizaciji i skraćenju puta Tuzla – Sarajevo govori se nekoliko godina unazad, ali konkretnih poteza do sada nije bilo. Učinjen je prvi korak. Gradska vijeća Tuzle i Živinica donijela su Odluku o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju dionice Šićki Brod – Đurđevik. No, novi problem bi mogli predstavljati imovinsko-pravni odnosi.

“Vjerujem da ćemo to riješiti u što skorije vrijeme. Čim dođu zahtjevi za eksproprijaciju od strane korisnika, službe Grada Živinica će učiniti sve da taj postupak riješe u što kraćem roku”, navodi Suvad Butković, sekretar gradske uprave Živinice.

Izgradnja nove ceste ne bi trebala ometati postojeću saobraćajnu infrastrukturu. S tim u vezi, Vlada Tuzlanskog kantona je tražila od Vlade Federacije da intenzivira aktivnosti na izgradnji nove magistralne ceste Tuzla -  Sarajevo. U Cestama Federacije za ove namjene je obezbijeđeno   20 miliona maraka.

„Nadamo se da će u toku godine oni ta sredstva utrošiti kako za postupak eksproprijacije, tako i za prve radove koji nadamo se da će otpočeti krajem ove ili početkom iduće godine“, ističe Hamza Bešić, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK-a (SDP).

Pravcem Šićki Brod – Đurđevik dnevno prođe 15.000 automobila. Nova cesta na ovoj dionici značila bi saobraćajnu deblokadu Tuzlanskog kantona.

“Ona se s ovim činom u konačnici zaokružuje kao njen početak. U pitanju je dionica  u dužini od 17,3 kilometra”, navodi Kadrija Hodžić, premijer TK-a (SDP).

Izgradnja dionice puta Tuzla – Sarajevo imat će veliki značaj i za privredu ovog kraja.

„Ovo je krajnji rok da to uradimo, jer mi doista ovako teško možemo funkcionasti i stvarati određene privredne rezultate. Za privredu je to veoma bitno“, ističe Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla.

Radovi bi trebali početi krajem ove ili početkom naredne godine. U toku je odabir izvođača radova za dionicu ovog puta, a 7. oktobra je planirano otvaranje ponuda, nakon čega će se početi s intenzivnijom pripremom i izvođenjem radova.

federalna.ba

Sarajevo Tuzla brza cesta