Iz Autocesta umjesto konkretnih odgovora - demantij i prebacivanje odgovornosti

videoprilog Mirele Mahmutović (Dnevnik 2)

Pod istragom Ureda evropskog javnog tužitelja zbog sumnje na zloupotrebu kreditnih sredstava i korupciju tokom izgradnje koridora 5C je direktor Autocesta FBiH Denis Lasić, izvršna direktorica, službenica za javne nabave te konsultant ove kompanije, inače, bivši federalni ministar Erdal Trhulj.

I dok evropski investitori i tužilaštvo istražuju malverzacije u trošenju kredita, iz Autocesta demantij. Tvrde kao nisu zloupotrijebili ni eurocent, a za kriminal je kriva bivša uprava. Preduzeće koja proizvode više afera nego kilometara autoceste.

Sumnja na korupciju: Europski tužitelj otvorio istragu protiv čelnika Autocesta FBiH

Kako prenosi portal Istraga, Ured europskog javnog tužitelja iz Venecije poslao je obavijest čelnicima Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH da su pod istragom zbog sumnje na korupciju i netransparentno trošenje novca iz europskih fondova prilikom gradnje dionice autoputa Medakovo-Popriku...

Interna istraga Ureda za prevare EIB-a o zloupotrebi EU novaca, postala je predmet evropskog javnog tužitelja. Osumnjičen i direktor Autocesta Denis Lasić zbog, sumnje su, namještanje tendera za poslove nadzora na poddionci autoputa Ozimice - Poprikuše, gdje je drugorangirani za dobijanje posla navodno trebao dati mito. Lasić, Dževlan, Vranjković i Trhulj pod sumnjom su za utjecaj na ishod javne nabavke.

„Italijanska firma Technital, ona je bila favorizirana i od nje je tražen, prema navodu iz akta zamjenice EU tužioca, mito. Postoje samo detalji da se radilo o jednom ugostiteljskom objektu u Istočnom Sarajevu i da je iznos mita iznosio 125 hiljada eura, to je sročeno, i na taj način su, kako se navodi u aktu, spomenute četiri osobe iz Autocesta kao i konsultant - pokušali uticati na to da se favorizuje navedena firma“, naglašava novinar Amil Dučić.

Naime, navedena italijanska firma koja je i prijavila korupciju, a preko posredničke firme iz Sarajeva  još 2023. daje ponudu od 4,6 miliona eura za ovaj posao, a tendersku proceduru preuzima Lasićeva uprava te godine. Ova drugorangirana ponuda, prema ovom dokumentu posredničke firme, sumnje su, postala je prvorangirana pod izgovorom greške u izračunu - gdje 4,6 postaje 4,06 miliona -  što je predmet istrage EU istražitelja. Kako je za 0,45 bodova druga firma dobila posao, iako je postojao i ponuđač koji je nudio za miliona eura povoljniju ponudu?

„Svakako da je indikativno, ukoliko Ured evropskog tužioca je uopšte imao neku osnovanu sumnju da pokrene istragu - to jasno govori da jedno nezavisno tijelo, van granica pravosudnog sistema BiH, očgledno ima određene konkretne indicije da istražuje vrlo visoko pozicionirane funkcionere odnosno rukovodioce u jednom javnom preduzeću za eventualne pronevjere novca“, pojasnio je Damjan Ožegović, viši istraživač i saradnik za pravne poslove TIBiH.

Paralelno sa istragom evropskog tužitelja i bh. tužilaštva, ona kantonalna istraživali su ove navode, a sve je proslijeđeno i POSKOK-u. Iz SIPA-e smo dobili potvrdu da su radili i po nalogu državnog tužilaštva kome je i dostavljen izvještaj, a koje je početkom godine, potvrdili su nam, pružalo pomoć po zamolnici Ureda Evropskog javnog tužitelja. Potvrda o istrazi stigla nam je i od EIB-a koji je pojačao mjere praćenja i izvještavanja o aktivnostima na Koridoru VC. A iz Autocesta umjesto odgovora na konkretna pitanja, demantij i optužbe na kriminal. Već hapšenih, a bivših direktora koji su, tvrde, izvlačili novac iz preduzeća po istom principu - napumpavanja cijena.

"Potpuno je jasno koji je bio stvarni cilj ove kampanje. Iza nje stoje skriveni vlasnik firme TRASA d.o.o. Elmedin Voloder i bivši direktor JP Autocesta FBiH, koji su prijavom EIB-u, a sada i EPPO-u, pokušali skrenuti pažnju sa svojih kriminalnih aktivnosti i usmjeriti istragu protiv sadašnjeg rukovodstva. Svi dokazi su uredno dokumentovani i predati nadležnim organima u BiH, koji jedini imaju nadležnost da vode istragu i utvrde stvarne počinioce".

Dok se istražuju poslovi nadzora nad ovom poddionicom, radovi nisu nikada ni započeti. Tri godine i tri poništena tendera, dva puta u mandatu sadašnje uprave, a posljednji put maja ove godine i to nakon spomenute istrage EIB-a, a kada je zadnja firma sa rang liste dobila posao. Novi tender za nadzor vrijedan 4,7 miliona eura raspisan je prije mjesec dana. Finansira ga opet EIB, a pitanje je hoće li istraga značiti i odgađanje početka radova, sto znaci i nove penale i skuplji Koridor 5C.

federalna.ba

Autoceste FBiH