Iz Autocesta umjesto konkretnih odgovora - demantij i prebacivanje odgovornosti
Pod istragom Ureda evropskog javnog tužitelja zbog sumnje na zloupotrebu kreditnih sredstava i korupciju tokom izgradnje koridora 5C je direktor Autocesta FBiH Denis Lasić, izvršna direktorica, službenica za javne nabave te konsultant ove kompanije, inače, bivši federalni ministar Erdal Trhulj.
I dok evropski investitori i tužilaštvo istražuju malverzacije u trošenju kredita, iz Autocesta demantij. Tvrde kao nisu zloupotrijebili ni eurocent, a za kriminal je kriva bivša uprava. Preduzeće koja proizvode više afera nego kilometara autoceste.
Sumnja na korupciju: Europski tužitelj otvorio istragu protiv čelnika Autocesta FBiH
Interna istraga Ureda za prevare EIB-a o zloupotrebi EU novaca, postala je predmet evropskog javnog tužitelja. Osumnjičen i direktor Autocesta Denis Lasić zbog, sumnje su, namještanje tendera za poslove nadzora na poddionci autoputa Ozimice - Poprikuše, gdje je drugorangirani za dobijanje posla navodno trebao dati mito. Lasić, Dževlan, Vranjković i Trhulj pod sumnjom su za utjecaj na ishod javne nabavke.
„Italijanska firma Technital, ona je bila favorizirana i od nje je tražen, prema navodu iz akta zamjenice EU tužioca, mito. Postoje samo detalji da se radilo o jednom ugostiteljskom objektu u Istočnom Sarajevu i da je iznos mita iznosio 125 hiljada eura, to je sročeno, i na taj način su, kako se navodi u aktu, spomenute četiri osobe iz Autocesta kao i konsultant - pokušali uticati na to da se favorizuje navedena firma“, naglašava novinar Amil Dučić.
Naime, navedena italijanska firma koja je i prijavila korupciju, a preko posredničke firme iz Sarajeva još 2023. daje ponudu od 4,6 miliona eura za ovaj posao, a tendersku proceduru preuzima Lasićeva uprava te godine. Ova drugorangirana ponuda, prema ovom dokumentu posredničke firme, sumnje su, postala je prvorangirana pod izgovorom greške u izračunu - gdje 4,6 postaje 4,06 miliona - što je predmet istrage EU istražitelja. Kako je za 0,45 bodova druga firma dobila posao, iako je postojao i ponuđač koji je nudio za miliona eura povoljniju ponudu?
„Svakako da je indikativno, ukoliko Ured evropskog tužioca je uopšte imao neku osnovanu sumnju da pokrene istragu - to jasno govori da jedno nezavisno tijelo, van granica pravosudnog sistema BiH, očgledno ima određene konkretne indicije da istražuje vrlo visoko pozicionirane funkcionere odnosno rukovodioce u jednom javnom preduzeću za eventualne pronevjere novca“, pojasnio je Damjan Ožegović, viši istraživač i saradnik za pravne poslove TIBiH.
Paralelno sa istragom evropskog tužitelja i bh. tužilaštva, ona kantonalna istraživali su ove navode, a sve je proslijeđeno i POSKOK-u. Iz SIPA-e smo dobili potvrdu da su radili i po nalogu državnog tužilaštva kome je i dostavljen izvještaj, a koje je početkom godine, potvrdili su nam, pružalo pomoć po zamolnici Ureda Evropskog javnog tužitelja. Potvrda o istrazi stigla nam je i od EIB-a koji je pojačao mjere praćenja i izvještavanja o aktivnostima na Koridoru VC. A iz Autocesta umjesto odgovora na konkretna pitanja, demantij i optužbe na kriminal. Već hapšenih, a bivših direktora koji su, tvrde, izvlačili novac iz preduzeća po istom principu - napumpavanja cijena.
"Potpuno je jasno koji je bio stvarni cilj ove kampanje. Iza nje stoje skriveni vlasnik firme TRASA d.o.o. Elmedin Voloder i bivši direktor JP Autocesta FBiH, koji su prijavom EIB-u, a sada i EPPO-u, pokušali skrenuti pažnju sa svojih kriminalnih aktivnosti i usmjeriti istragu protiv sadašnjeg rukovodstva. Svi dokazi su uredno dokumentovani i predati nadležnim organima u BiH, koji jedini imaju nadležnost da vode istragu i utvrde stvarne počinioce".
Dok se istražuju poslovi nadzora nad ovom poddionicom, radovi nisu nikada ni započeti. Tri godine i tri poništena tendera, dva puta u mandatu sadašnje uprave, a posljednji put maja ove godine i to nakon spomenute istrage EIB-a, a kada je zadnja firma sa rang liste dobila posao. Novi tender za nadzor vrijedan 4,7 miliona eura raspisan je prije mjesec dana. Finansira ga opet EIB, a pitanje je hoće li istraga značiti i odgađanje početka radova, sto znaci i nove penale i skuplji Koridor 5C.
federalna.ba