Digitalna pismenost: Novi temelj obrazovanja pored matematike i čitanja

Digitalna pismenost: Novi temelj obrazovanja pored matematike i čitanja
(Izvor: Pixabay)

Devet od deset građana EU uključilo bi digitalne vještine u obrazovanje na svim nivoima, pokazalo je novo specijalizovano istraživanje Eurobarometra čiji su rezultati objavljeni danas.

Istraživanje pod nazivom "Buduće potrebe u digitalnom obrazovanju" ističe značaj digitalnih vještina u obrazovanju, uključujući ulogu nastavnika, integraciju umjetne inteligencije te prednosti i izazove tehnologije u nastavi i učenju.

Čak 92% građana Evropske unije koji su učestvovali u istraživanju složilo se da škole imaju ključnu ulogu u podučavanju o tome kako se nositi sa mogućim negativnim uticajima digitalnih tehnologija na mentalno zdravlje i dobrobit, saopćila je Evropska komisija.

Digitalne vještine jednako važne kao čitanje i matematika

Također, 78% ispitanika smatra da digitalne vještine treba da dobiju istu pažnju u školama kao čitanje, matematika i nauka, dok se osam od deset slaže da digitalna pismenost pomaže u zaštiti od pogrešnih informacija i dezinformacija na internetu.

Istovremeno, 89% građana vjeruje da svi nastavnici treba da budu opremljeni vještinama neophodnim da učenike nauče kako da na mrežama razlikuju činjenice od fikcije i kako da se snalaze među kompleksnim digitalnim informacijama.

Digitalne tehnologije i pametni telefoni u školama

Istraživanje je pokazalo i da, iako većina ispitanika (69%) podržava zabranu pametnih telefona u školama, postoji široki konsenzus (87%) oko uvođenja digitalnih tehnologija specijalno dizajniranih za učenje u škole.

Kada je riječ o umjetnoj inteligenciji, nešto više od polovine anketiranih prepoznaje da ona donosi i koristi i izazove za nastavu i učenje, ali i poziva na dalje procjene u tom pogledu.

Uloga EU u standardizaciji digitalnog obrazovanja

Građani također smatraju da EU ima važnu ulogu u postavljanju standarda za korištenje digitalne tehnologije u obrazovanju, uključujući zaštitu podataka i umjetnu inteligenciju (49%).

Istraživanje je provedeno tokom proljeća i obuhvatilo je gotovo 26.000 građana iz svih 27 članica EU.

Evropska komisija je saopćila da će rezultati istraživanja pomoći u jačanju digitalnog obrazovanja u EU. Također, u okviru Unije vještina, sljedeće godine planira se usvajanje Obrazovnog paketa, uključujući Mapu puta za budućnost digitalnog obrazovanja i vještina do 2030. godine.

federalna.ba/Beta

EU digitalna pismenost