Bihaćka bolnica uvodi softver za automatizirano formiranje listi čekanja pacijenata
(Izvor: Fena)

Bihaćka bolnica uvodi softver za automatizirano formiranje listi čekanja pacijenata

 U Bihaću je potpisan Memoranduma o partnerskoj saradnji između Kantonalne bolnice "Dr. Irfan Ljubijankić", Creativo centra i Centara civilnih inicijativa. Ovaj memorandum ima za cilj unapređenje oblasti zdravstva, sa naglaskom na problem listi čekanja, koji je izvor nezadovoljstva građana.

Jedan od ključnih problema u sektoru zdravstva Unsko-sanskog kantona bio je nedostatak transparentnosti prilikom formiranja i vođenja listi čekanja. Građani se suočavaju sa dugim čekanjima na medicinske usluge, a nedostatak informacija o procesu odabira i prioriteta na listama čekanja izaziva opravdano nezadovoljstvo kod pacijenata. 

Centralni element ovog sporazuma jeste implementacija specijaliziranog softvera koji će povećati transparentnost u radu i omogućiti bolju organizaciju listi čekanja. Ovaj softver ima za cilj pružiti jasne smjernice prilikom odabira pacijenata i gradnje prioriteta na listama čekanja, čime će se znatno poboljšati pružanje zdravstvenih usluga.

-Dakle, iz sveske ćemo preći na internet platformu koja će za četiri sata biti dostupna i svaki građanin će moći vidjeti kada je na redu, da li nekoga prebacuju preko reda prije njega, a zdravstveni radnici će biti obavezni da informišu građane zašto su to uradili. To su benefiti za građane, ali ne manje važni su i benefiti koje će dobiti menadžmenti zdravstvenih ustanova, kao i Ministarstva zdravstva USK, Zavod zdravstvenog osiguranja USK, Zavod za javno zdravstvo USK, koji će dobiti mogućnost racionalnog vršenja odluka u smislu da će biti vidljivo gdje su ta uska grla. Kao npr. na koje se to specijalističke preglede čeka godinu dana, a na neki sedam dana. Bit će lakše donositi odluke na osnovu tih konkretnih informacija koje će pružiti te liste čekanja, koje će omogućiti s jedne strane bolju uslugu za građane sa aspekta transparentnosti a sa druge strane za menadžmente zdravstvenih ustanova sa aspekta racionalnijeg upravljanja – kaže Asmin Ćilimković iz Centara civilnih inicijativa (CCI)

Istraživanja su pokazala da postoji veliko nezadovoljstvo građana sa sadašnjim sistemom listi čekanja, a ovaj transparentni sistem ima za cilj ne samo poboljšati dostupnost zdravstvenih usluga, već i spriječiti potencijalne slučajeve korupcije u sektoru. Ovakav pristup će dodatno ojačati povjerenje građana u zdravstveni sustav Unsko-sanskog kantona.

-Prepoznali smo projekt koji nam je ponudio CCI da smanjimo naše liste čekanja i učinimo ih transparentnim. Najveći problem u Kantonalnoj bolnici i jeste upravo naručivanje pacijenata i dolazak na red. Nije problem da se čeka, ali je problem da to bude maksimalno transparentno. Liste čekanje ovise o vrsti pretrage koja se traži. Uvijek je problem radiologija, naručivanja na CT i magnetnu rezonancu, ali i svi ostali odjeli imaju svoje liste čekanja, postoje i oni odjeli koji nemaju liste čekanje. Najveći problem je kod naručivanja u specijalističke ambulante i mi se nadamo da ćemo ovim projektom uspjesti to rješiti – istakao je dr. Hajrudin Havić, v.d. direktora Kantonalne bolnice u Bihaću.

Memorandum između Kantonalne bolnice "Dr. Irfan Ljubijankić", Creativo centra i Centara civilnih inicijativa predstavlja zajednički angažman svih strana u cilju postizanja visokih standarda u pružanju zdravstvene skrbi, ali i Ureda za borbu protiv korupcije Unsko-sanskog kantona čiji je v.d. sekretara  također prisustvovala ovom svečanom činu.

-Vlada i Skupština USK donijeli su strategiju za borbu protiv korupcije za period 2023-2027. godina i plan aktivnosti za provođenje te strategije. Jedna od aktivnosti je upravo uvođenje ovih elektronskih listi čekanja kako bi se ustvari povećala transparentnost rada naše bolnice i smanjile eventualne zloupotrebe u radu, te kako bi se našim građanima, odnosno pacijentima omogućio prije svega jednak tretman. Upravo je Ured za borbu protiv korupcije zadužen za praćenje ove aktivnosti a za njeno provođenje Ministarstvo zdravstva USK i ono čemu će se težiti jeste uspostava jedinstvenog informacionog sistema za sve zadravstvene ustanove na našem kantonu – kazala je Adela Tabaković, v.d. sekretara Ureda za borbu protiv korupcije USK

Ovaj korak prema transparentnosti i unapređenju sistema listi čekanja ne bi bio moguć bez Creativo centra koji je razvio softversko rješenje za transparentne elektronske liste čekanja a to je jedna vrsta nadogradnje postojećim softverskim sistemima, koji treba da pomogne zdravstvenim ustanovama da smanje pritisak pacijenata na kritičnim odjelima, da im omogući jednostavniju komunikaciju sa bolnicom, a sa druge strane da pacijentima pruži veći stepen povjerenja u rad zdravstvenih ustanova.

-Rješenje je implementirano tako da nakon zakazivanja specijalističkih pregleda na kritičnim odjelima, pacijenti budu obaviješteni putem SMS-a, ili eventualno o svakim drugim izmjenama   unutar njihovih termina, njihovih pregleda. Isto tako da pacijenti budu informisani o uslovima za izvođenje nekog pregleda u smislu da li je potrebno da pripreme nešto od nalaza ili da nešto donesu u bolnicu na odjel gdje treba da obave pregled. Iskustva su pokazala da su građani do sada bili izuzetno zadovoljni takvim rješenjem i takvim načinom komunikacije. Bolnice gdje je implementiran ovaj softver također su pokazale veliki stepen zadovoljstvo jer su dobile na vremenu i na smanjenju konfliktnih situacija, te dobile veće povjerenjea građana – ističe Mersad Avdić, direktor Creativo centar.

federalna.ba/Fena

Bihać bolnica Unsko-sanski kanton