BiH rizikuje gubitak kontrole neba i obustavu letova na aerodromima
Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto razgovarao je sa predstavnicima sindikata BHANSA-e o posljedicama arbitražne presude u slučaju "Viaducta".
"Zbog arbitražne presude u korist strane firme, Bosna i Hercegovina se suočava s ozbiljnim posljedicama u oblasti kontrole zračnog saobraćaja. BHANSA našla se u poziciji kolateralne štete, a ukoliko se hitno ne pronađe privremeno rješenje, kriza bi se mogla udvostručiti", poručio je Edin Forto, ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
“Povratak kontrole neba može trajati godinama, a možda ga nikad ne dobijemo. Ovaj rizik je ogroman. Također, postoji rizik i za sva naša četiri aerodrome da izgube potpuno mogućnost u jednom periodu da rade letove. Zbog toga sam na Vijeću ministara insistirao da, pored isplate rješenja ove presude kroz intervenciju u budžetu BiH a imajući u vidu da je to politički proces koji može trajati mjesecima, i da mi ne bi doveli u pitanje poslovanje ovako važne agencije, zaduži nekoga, pripremi odluku. Mislim da bi bilo prirodno da Ministarstvo finansija donese ovu odluku, ali Vijeće ministara je odlučilo da zaduži mene da pripremim odluku za privremeno finansiranje BHANSA-e”, izjavio je Forto.
Kako bi se premostile hitne potrebe BHANSA-e i izbjegao potpuni kolaps sistema, pripremljena je odluka koja je trenutno u nacrtu i koja bi trebala biti razmatrana na sjednici u utorak. Ukoliko bude usvojena i osiguraju se dovoljna sredstva, požar u funkcionisanju BHANSA-e mogao bi biti privremeno ugašen, objašnjeno je.
"Ako usvojimo odluku utorak, ministarstvo finansija će biti obavezno da u skladu sa finansijskim planom BHANSE, da im dostavlja mjesečne njihove potrebe kako bi mogli imati puni rad, ne samo njihov hladni pogon, nego sa svim svojim ugovornim obavezama, uključujući kapitalna ulaganja i sve drugo", rekao je Edin Forto.
Vinko Malnar, predsjednik Sindikata kontrolora letenja BiH, kao učesnik današnjeg sastanka se također obratio na pres-konferenciji i kazao da su kontrolori letenja trenutno u situaciji da se bave politikom, neprirodnoj za prirodu njihovog posla.
BHANSA je samofinansirajuća neprofitna organizacija u BiH, koja godišnje uveze 85 miliona KM, a od toga uplati 20 miliona u entitetske institucije na ime razno-raznih doprinosa, rekao je.
- Mi govorimo o rješavanju problema koji nismo mi uzrokovali. Mi se brinemo da kada vi letite, da mi brinemo da vi na vrijeme i bezbjedno dođete na odredište. Želim naglasiti po ko zna koji put da je BHANSA samofinansirajuća Agencija, koja na godišnjem nivou uveze 85 miliona KM i 20 miliona uplati entitetima na ime raznoraznih doprinosa. Slažem se s ministrom da se pitanje isplate ne treba vezati s normalnim funkcioniranjem BHANSA-e. Hvala ministru što je pripremio odluku, vidimo svjetlo na kraju tunela i nazire se kraj agonije zvane finansiranje BHANSA-e. Trenutno su sredstva blokirana i to je nešto čime ja kao kontrolor letenja se ne želim baviti - kazao je Malnar.
Naglasio je da je velika sredstva uložila država u njega, da obuka traje tri godine i naveo je da oni nisu kadar koji je moguće naći na birou.
- Ako se ovaj problem ne riješi, dolazimo u situaciju ne samo da su upitne naše plaće, nego instrumenti koji su potrebni, počevši od radara, ASL instrumenata i svih ostalih instrumenata za koji su potrebni međunarodni certifikati, koji se moraju platiti. Postavlja se pitanje od kojih novaca. Hvala Forti što je saslušao naše probleme i što pokušava s nama iznaći rješenje. Pozivam sve iz Vijeća ministara da sačuvate naše živote, ne samo nas kao kontrolora letenja, nego i higijeničarki i svih uposlenika BHANSA-e. Nije samo nas 500 uposlenika, nego i 1.500 do 1.800 članova naših porodica - zaključio je Malnar.
Odgovarajući na novinarska pitanja, ministar Forto je izjavio da on nema informacije o eventualnom pokretanju istrage Tužilaštva o slučaju „Viaduct“, ali i da je posljednjih dana razgovarao s kolegama o tome ko bi trebalo da pokrene krivičnu prijavu protiv odgovornih zbog ogromne štete po Bosnu i Hercegovinu, ne samo po budžet, već i u smislu narušavanja ugleda potencijalnm gubljenjem kapaciteta kontrole neba.
Forto je apsolutno za pokretanje krivične odgovornosti u ovom slučaju, zaključio je.
Na pitanje novinara Malnaru - šta ako Vijeće ministara ne prihvati Fortinu pripremljenu odluku o privremenom finansiranju BHANSA-e, on je odgovorio da sindikati Agencije razmatraju sve moguće mehanizme, među njima i opciju štrajka.
federalna.ba