"All's Fair": Kim Kardashian u seriji koja vrijeđa zdrav razum

"All's Fair": Kim Kardashian u seriji koja vrijeđa zdrav razum
(Izvor: Ser Baffo/Disney)

Postojala je nada da je današnja televizija, koliko god površna znala biti, ipak dostigla neki osnovni nivo ispod kojeg se više ne može pasti. Ali onda se pojavio “All’s Fair”, novi serijal Ryana Murphyja, i dokazao da se i to može – i to spektakularno. Serija, koja je debitovala na Disney+, okuplja zvjezdanu postavu: Kim Kardashian, Naomi Watts i Niecy Nash glume osnivačice ekskluzivnog ženskog advokatskog ureda u Kaliforniji, specijalizovanog za razvode bogatih, ali nesretnih žena. U teoriji, to zvuči kao kombinacija glamura, drame i ženske solidarnosti. U praksi – rezultat je televizijski haos epskih razmjera.

Scenarij koji vrijeđa zdrav razum

Od prvih replika jasno je da nešto ozbiljno ne štima. Dijalozi su toliko loši da ih je gotovo bolno citirati:

“Let’s put the ‘team’ in ‘teamwork’.” („Hajde da stavimo tim u timski rad.“)

“My flight was turbulent and so is my mood.” („Moj let je bio turbulentan – kao i moje raspoloženje.“)

“He’s wolf-like in his possessiveness.”  („U svojoj posesivnosti je poput vuka.“)

Takve rečenice izazivaju nevjericu. Kao da su nastale u generatoru korporativnih fraza, a ne u writers’ roomu tvoraca koji su stajali iza serija poput Glee i American Horror Story. Scenarij djeluje kao parodija na samu ideju televizije – i to bez svjesne ironije. Sve je toliko pretenciozno i ukočeno da se granica između ozbiljnog i smiješnog briše, ostavljajući gledatelja u stanju zbunjenog šoka.

Produkcija s previše ruku – i premalo odgovornosti

Na spisku izvršnih producenata nalaze se Ryan Murphy, Kim Kardashian, Naomi Watts, Niecy Nash, Kris Jenner, Glenn Close i još niz imena. Toliko ih je da se stvara dojam da niko zapravo nije preuzeo stvarnu odgovornost. Kao da je u pitanju “bystander effect” u kreativnoj industriji – što više svjedoka, to manja šansa da iko interveniše.

Čak ni Glenn Close, koja ima malu ulogu mentorice glavnih junakinja, ne uspijeva spasiti stvar. Njen angažman djeluje kao enigma: šta je natjeralo glumačku legendu da pristane na ovakav projekt?

Gluma na granici samoparodije

Ako je scenarij katastrofa, izvedbe su potpuni lom. Sarah Paulson, kao psihotična suparnica “lady lawyer” Carrington, vrišti i razbija kancelariju dok izgovara rečenicu: “Are you calling me an ugly duckling? So what if I give myself home perms? It’s economical!” ("Da li me nazivaš ružnim pačetom? Pa šta ako sebi napravim trajnu kod kuće? Ekonomično je!“)

To je trenutak kada gledatelj shvata da se serija pretvorila u teatar apsurda.

Kim Kardashian, kao Allura – supruga nezadovoljnog sportskog superstara – daje predvidivo “zamrznutu” izvedbu, bez emocije, ali i bez veće štete. Naomi Watts, pak, pokušava glumiti karizmatičnu lidericu firme, ali završava u grotesknoj verziji Ally McBeal. Jedina koja donekle izvlači situaciju je Niecy Nash, čiji komični ritam unosi makar trunku života u ovu sterilnu produkciju – iako je i njen lik sveden na kliše “glasne i energične crnkinje”.

Radnja koja se raspada pod vlastitim klišeima

Uprkos glamuroznoj ambalaži, “All’s Fair” nudi banalne, predvidive i površne zaplete. U jednoj epizodi supruga bogataša osvaja ljubavnicu koju je njen muž angažovao za trojac – i sve završava milionskom odštetom zahvaljujući videosnimku njegovih “perverzija”. U drugoj, supruga uhvaćena u prevari dobija dozvolu da zadrži nakit vrijedan 40 miliona dolara. Sve to praćeno je beskrajnim brend-droppingom (“Let’s get those Goyard travel cases!”) i scenama koje bi i Sex and the City smatrala zastarjelima.

Čak i pokušaji “ženskog osnaživanja” zvuče kao parodija: “I settled… Did I not love myself enough?” ("Nagodila sam se...da li se nisam voljela dovoljno?")

“Toliko loše da nije ni dobro”

Da je Murphy barem pokušao napraviti svjesno samoironičnu dramu, “All’s Fair” bi se možda mogao spasiti kao guilty pleasure. Ali sve djeluje dezorijentisano: ton, tempo, gluma i priča idu u devet različitih smjerova. Umjesto glamurozne satire o moći, braku i novcu, dobili smo zbrku koja vrijeđa i inteligenciju i dobar ukus.

“All’s Fair” je fascinantno loša serija – gotovo studijski primjer kako kombinacija slavnih imena, ogromnog budžeta i nedostatka fokusa može proizvesti nešto neviđeno prazno. Nema humora, nema emocije, nema priče – samo beskrajni niz replika koje se jedva uklapaju u kadar i likova koji ne znaju šta glume.

Rezultat? Serija toliko loša da redefiniše pojam “loše televizije”.

“All’s Fair” je dostupna na Disney+, ali uz upozorenje: gledate na vlastitu odgovornost.

federalna.ba/The Guardian

All's Fair serija