videoprilog Indire Karić (Federacija danas)

Zašto je voditelj Tima za kurikularnu reformu KS-a napustio projekt?

U Kantonu Sarajevo konačno je završen posao izrade predmetnog kurikuluma za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, koji bi početkom marta trebao biti i tema javne rasprave. Namir Ibrahimović, vođa ekspertnog tima, u međuvremenu je odlučio napustiti projekt. Razlog - sumnje u nedostatak političke volje i konkretne spremnosti da se istinski krene u temeljite i ozbiljne obrazovne reforme.

Gotovo dvije decenije u KS-u su obrazovne reforme bile tema praznih obećanja, a posao na kojem se konačno počelo raditi prije nekoliko godina pratile su smjene vladajućih garniture I različitih interesnih lobija. Rokove je pomjerala i godina pandemije. Konačno završeni prijedlog predmetnog kurikuluma, prema ishodištima učenja i zajedničkoj nastavnoj jezgri, daje precizne upute šta dijete u određenom uzrastu mora i treba znati, kako usvojiti te vrednovati to znanje.

“Dakle, ne idemo po principu reprodukcije naučenog znanja, nego idemo do sistema analize, kreacije, novih stvari, upoređivanja stvari, Sistema propitivanja”, navodi Ibrahimović.

Priča o podsticanju stalnog intelektualnog razvoja učenika i dodatnoj edukaciji nastavnika, čini se, nema podršku obrazovne zajednice, uglavnom zbog razmiricama na relaciji prethodnog i aktuelnog saziva ekspertnog tima, što ugrožava cijeli proces.

Predsjednik Sindikata osnovnog odgoja i obrazovanja KS-a Saudin Sivro ističe kako je Ibrahimović došao na čelo tima nakon što je njegov prethodnik bio smijenjen: “To govori o cijeloj situaciji. Mislim da on nije trebao prihvatiti taj posao nego se trebao priključiti ekipi koja je to već radila, da zajednički radimo na reformi”.

“Zapravo su zadržani svi koraci. Ona je samo ubrzana, uozbiljena i angažirani su dodatni ljudi koji su spremni da rade”, odgovara Ibrahimović.

Zbog nedostatka podrške, Ibrahimović se, kaže, povlači iz projekta, a prijedlog kurikuluma u čijoj su izradi angažirani i univerzitetski stručnjaci, nakon tzv. tehničke obrade u resornom ministarstvu, bit će tema javne rasprave.

“Proces je mnogo širi i mnogo će duže trajati nego što mi možemo zamisliti. Mi nećemo stopirati i kočiti postojeće, ono čime raspolažemo i što je radna grupa već uradila - to će krenuti u javnu raspravu. I u tom smislu ćemo itekako imati potrebe da stvari još doradimo, da ih otvorimo I raspakujemo”, pojašnjava Naida Hota-Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje KS-a.

Direktor sarajevske OŠ Malta Asmir Hasičić upozorava kako ima još posla - oko inkluzije, nadarenih učenika, međupredmetnih tema i područja kurikuluma: “Treba, znači, još puno energije i sredstava uložiti. Reforma još daleko od toga da je gotova. Ovo se može smatrati određenim skromnim početkom te priče”.

Od kulture komunikacije i spremnosti da se radi isključivo u interesu učenika, zavisit će i epilog projekta započete reforme u godini kada je kantonalni budžet smanjen za 160 miliona maraka u odnosu na 2020.

federalna.ba

Namir Ibrahimović Saudin Sivro Asmir Hasičić kurikulum obrazovanje
Naida Hota-Muminović Kanton Sarajevo Saudin Sivro Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH štrajk
0 19.04.2024 20:00
Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini Nezir Pivić Zeničko-dobojski kanton obrazovanje
0 19.04.2024 17:08
Saudin Sivro štrajk škola KS
0 17.04.2024 13:00