Ovo je 10 najboljih pjesama ikad po izboru Rolling Stone-a

Ovo je 10 najboljih pjesama ikad po izboru Rolling Stone-a

Rolling Stone je 2004. objavio popis 500 najvećih pjesama svih vremena. To je bila jedna od najčitanijih priča u njihovoj historiji sa pregledom na stotine miliona puta na njihovoj web stranici.  Ali puno se toga promijenilo od 2004. godine, tada je iPod bio relativno nov, a Billie Eilish imala je tri godine. Stoga su u Rolling Stoneu odlučili obnoviti spisak.

Kako bi stvorili novu verziju RS 500, napravljena je anketa u kojoj je sudjelovalo više od 250 umjetnika, muzičara i producenata - kao i mnogo njih iz muzičke industrije i vodećih kritičara i novinara. Svaki od njih je poslao rangiranu listu svojih 50 najboljih pjesama.

Glasalo se za oko 4.000 pjesama. Dok su verzijom popisa iz 2004. dominirali rani rock i soul, novo izdanje sadrži više hip-hopa, modernog countryja, indie rocka, latino popa, reggaea i R&B-a. Više od polovice pjesama ovdje — njih ukupno 254 — nije bilo prisutno na starom popisu, uključujući trećinu na Top 100. Rezultat je ekspanzivnija, inkluzivnija vizija popa, muzike koja ispisuje svoju historiju svakim taktom.

Portal federalna.ba vam donosi prvih deset pjesama koje su se našle na ovom spisku, dok svih 500 možete pronaći OVDJE.

10. Outkast, 'Hey Ya!'

2003.

AUTOR: André Benjamin

Onoliko radikalna koliko zabava može biti, "Hej, Ya!" je funk, pop, rap i rock pretvoren u nešto nadzemaljsko, ali na prvo slušanje dopadljivo putem Outkastove jedinstvene Stankonian vizije. André 3000 počeo je pisati pjesmu na akustičnoj gitari, izbacujući neke akorde za koje je želio da zvuče kao Smiths i Buzzcocks. “Veliki dio toga već je bio osmišljen u njegovoj glavi”, rekao je inženjer snimanja John Frye.

“Sve se dogodilo vrlo brzo. Snimili smo kostur, s uvodom i prvim stihom, sve u jednoj noći.”

Pjesma bi na kraju prošla kroz brojne permutacije; jedna ključna asistencija došla je od bivšeg člana Camea Kevina Kendricksa, koji je dodao sintisajzer i bas. U jednom trenutku se pjesma zvala " Thank God for Mom and Dad ", naslov koji jasno objašnjava komplicirane tekstove o izazovima održavanja romantične veze.

Na Twitteru 2021. Outkast ju je čak nazvao "najtužnijom pjesmom ikada napisanom". Međutim, 2003. godine većina toga je bila izgubljena u svijetu koji je jednostavno želio plesati, zabavljatitulumariti i tresti poput polaroidne slike. "Hej Ya!" bila je najuniverzalniji pop smash ranih 2000-ih, prva pjesma koja je preuzeta milion puta na iTunesu.

9. Fleetwood Mac, 'Dreams'

1977.

AUTOR: Stevie Nicks

Pred licem ljubavnika koji joj govori da ide svojim putem, Stevie Nicks napisao je eteričnu pjesmu " Dreams ". Tokom sesije Rumorsa u Sausalitu u Kaliforniji, Nicks je proveo slobodan dan u drugoj prostoriji Record Planta koju su navodno koristili Sly i Family Stone. “Bila je to crno-crvena soba, sa propalim podom na mjestu gdje je nekada stajao klavir i velikim krevetom od crnog baršuna s viktorijanskim zavjesama”, rekla je za Blender.

Tamo je razmišljala o turbulencijama svoje veze s Lindsey Buckingham, čije gitarske dionice prožimaju mistični ritam pjesme. “Sjela sam na krevet s klavijaturom ispred sebe, pronašla uzorak bubnja, uključila svoj mali kasetofon i napisala pjesmu ‘Dreams’ za otprilike 10 minuta”, nastavila je. “Odmah mi se svidjelo što radim nešto s dance beat-om, jer mi je to bilo malo neobično.”

Drugi singl na blockbuster albumu Fleetwood Mac-a Rumours, “Dreams” postao je jedinom pjesmom ovog benda koja je našla mjesto na američkim top listama, a nastavila je da očarava nove generacije – pa čak i da se vraćati se na top-ljestvice – u narednim desetljećima.

8. Missy Elliott, 'Get Ur Freak On'

2001.

AUTORI: Missy Elliott, Timbaland

"O da, čovječe, sigurno smo radili na nekim futurističkim stvarima", rekla je Missy Elliott za Rolling Stone 2020. o svojoj muzičkoj hemiji s Timbalandom. “Bilo je nešto hipnotičko u tim pločama.” Missy i Tim prevladali su radio stanicama kasnih devedesetih, njih „dvoje klinaca“ iz Portsmoutha u Virginiji, oduševljavajući umove svojim jedinstvenim space-funk zvukom.

Nije poštovala nijedno od pravila za ženske zvijezde u to vrijeme. A ni njena muzika nije poštivala pravila - niko nije mogao ponoviti mojo Missy-Tim. “Get Ur Freak On” vrhunac je njihove dugogodišnje saradnje - masivno čudnog avangardnog eksperimenta koji je također eksplodirao u globalni pop hit. Čak i po njihovim standardima, "Get Ur Freak On" je bio ludi izazov za publiku, sa Missyinim vikanjem "Hollaaaa!" preko iskrivljene bhangra petlje. Kako se jednom prisjetila: “Bila sam kao: 'Tim, jesi li siguran da ovo nije previše i da ljudi to neće shvatiti? Zvuči kao neka japanska stvar pomiješana s hip-hop ritmom.’”

Ali svi koji su čuli pjesmu bili su zadivljeni - cijeli je svijet želio vikati zajedno s gospođicom E. "Get Ur Freak On" ostaje himna za nakaze posvuda. Čak i nakon 20 godina još uvijek ima futuristički zvuk.

7. The Beatles, 'Strawberry Fields Forever'

1967.

AUTORI: John Lennon, Paul McCartney

John Lennon bio je 1966. jedan od najpoznatijih ljudi na svijetu 1966. - ali je tada napisao i izuzetno „usamljenu“ pjesmu "Strawberry Fields Forever". To je otvorilo potpuno novu psihodeličnu eru za Beatlese, promijenivši način na koji se slušala i stvarala pop muzika.

A počelo je tako što je Lennon sam na španskoj plaži, uz akustičnu gitaru, napisao pjesmu o svojim bolnim sjećanjima iz djetinjstva. Strawberry Field bilo je ime sirotišta u Liverpoolu u kojem se igrao - i skrivao od svijeta - kao dječak. “Imam vizije Strawberry Fieldsa”, rekao je za Rolling Stone 1968. “Zato što je Strawberry Fields tamo kamo god želite ići.” Lennon se u ovoj pjesmi toliko razgolio da je bio nervozan čak i kada je svirao pred drugim članovima Beatlesa. Uslijedio je trenutak tišine - sve dok Paul McCartney nije rekao: "To je apsolutno briljantno." Pretvorili su ga u revolucionarni zvučni kolaž, zahvaljujući studijskom čarobnjaštvu Georgea Martina.

Bila je to prva izdvojena pjesma sa albuma Sgt. Pepper kako bi mogla biti objavljena kao singl iz februara 1967., s McCartneyjevom "Penny Lane" na drugoj strani. “Strawberry Fields” je pjesma puna grube boli – ali Beatlesi su je učinili neodoljivom pozivnicom.

6. Marvin Gaye, 'What’s Going On'

1971.

AUTORI: Marvin Gaye, Renaldo Benson, Al Cleveland

“What’s Going On” izvrsna je molitva za mir na Zemlji koju pjeva čovjek na vrhuncu krize. Godine 1970., Marvin Gaye bio je najveća muška vokalna zvijezda Motowna, no ipak je bio frustriran ulogom na montažnoj traci koju je igrao vlastitim hitovima. Shrvan gubitkom duetske partnerice Tammi Terrell, koja je umrla tog marta nakon trogodišnje borbe s tumorom na mozgu, Gaye je također bio zarobljen u turbulentnom braku s Annom Gordy, sestrom šefa Motowna Berryja Gordyja. Gayea je mučio i njegov odnos sa ocem, Marvinom Sr.

"Da bi se zalagao za mir", rekao je Gaye biografu Davidu Ritzu, "znao sam da ću morati pronaći mir u svom srcu." Nedugo nakon Terrellove smrti, Renaldo Benson iz Four Tops predstavio je Gayeu pjesmu koju je napisao sa zaposlenikom Motowna Alom Clevelandom. No, Gaye je pjesmu napravio svojom, nadgledajući aranžman i ulažući aktualne reference na rat i rasne sukobe s privatnom tjeskobom. Motown session ekipa Funk Brothers napravila je zadivljujuću ritam pjesmu nadahnutu jazzom (Gaye se pridružio s udaraljkama u kartonskoj kutiji).

Tada je Gaye prizvao vlastitu porodicu u dirljivoj molitvi: pjevajući svom mlađem bratu Frankieju, vijetnamskom veteranu (“Brother, brother, brother/Ire's far too much of you dying”) i pozivajući se na smirenost u domu (“Father, father, father/We don’t need to escalate”).

U početku odbijena kao nekomercijalna, “What’s Going On” (s pozadinskim vokalom dvojice iz Detroit Lionsa) bio je Gayeino najbolje studijsko postignuće, bezvremenski dar iscjeljivanja.

5. Nirvana, 'Smells Like Teen Spirit'

1991.

AUTOR: Kurt Cobain

Producent Butch Vig prvi je put čuo “Smells Like Teen Spirit” početkom 1991. godine, na boombox kaseti koju su snimili basistA Krist Novoselic, bubnjar Dave Grohl i pjevač-gitarist i tekstopisac Kurt Cobain u štali u Tacomi u Washingtonu. Vjera u njih je bila ogromna. Vig-koji će uskoro raditi s Nirvanom na njihovom debiju, Nevermind-nije mogao znati da će pjesma uskoro učiniti underground Seattle rock novim mainstreamom i katapultirati Cobaina, problematičnog mladića sa strogom etikom indie kulture, u mega slavnu osobu .

"Mogao sam nekako čuti dio" Hello, hello "i akorde", rekao je Vig godinama kasnije. “Ali to je bilo toliko nerazgovijetno da nisam imao pojma što očekivati.” “Teen Spirit” je bio Cobainov pokušaj da “napiše vrhunsku pop pjesmu”, rekao je, koristeći tiho-glasnu dinamiku svog omiljenog benda, Pixiesa. Podmukle dionice također su pokazale njegovo divljenje prema Johnu Lennonu. Cobain je “imao tu dihotomiju punk bijesa i otuđenja”, rekao je Vig, “ali i ovaj ranjivi pop senzibilitet. U "Teen Spiritu", dosta te ranjivosti osjeti se u tonu njegovog glasa."

Nažalost, u vrijeme Nirvanine posljednje turneje po SAD-u, krajem 1993., Cobain je bio „mučen“ obavezom sviranja "Teen Spirit" svake večeri. “Ima mnogo drugih pjesama koje sam napisao i koje su jednako dobre, ako ne i bolje”, tvrdio je. Ali malo je pjesama bilo kojeg izvođača tako odmah i trajno preoblikovalo rock and roll.

4. Bob Dylan, 'Like a Rolling Stone'

1965.

AUTOR: Bob Dylan

“Napisao sam je. Nisam propao. Bilo je izravno.“, rekao je Bob Dylan o svojoj najvećoj pjesmi nedugo nakon što ju je snimio u junu 1965. Nema boljeg opisa pjesme “Like a Rolling Stone” – njenog revolucionarnog dizajna i izvedbe – ili mladića, koji je tek napunio 24 godine. , koji ju je i stvorio.

Dylan je počeo pisati prošireni dio stiha - 20 stranica dugačak u jednom brojanju, šest na drugom - koji je, rekao je, "samo ritam na papiru, sve o mojoj postojanoj mržnji, usmjerenoj u nekom trenutku koji je bio iskren." Vrativši se kući u Woodstock, New York, tokom tri dana početkom juna, Dylan je proširio taj sukobljeni zbora i četiri napeta stiha prožeta prodornom metaforom i sažetom istinom.

Prije nego što je otišao u njujorški studij Columbia Recordsa kako bi je snimio, Dylan je pozvao Mikea Bloomfielda, gitaristu Paul Butterfield Blues Banda, u Woodstock kako bi naučio pjesmu. "Rekao je: 'Ne želim da sviraš bilo koje od tih sranja B.B. Kinga, ništa od tog jebenog bluesa'", prisjetio se Bloomfield (koji je umro 1981.). "Želim da sviraš nešto drugo."

Baš kao što je Dylan po svojoj volji priklonio korijene i forme country muzike, transformirao je popularnu pjesmu sa sadržajem i ambicijom u “Like a Rolling Stone”. A u svojoj naelektriziranoj vokalnoj izvedbi, najboljoj dotad, Dylan je dokazao da je sve što je radio, prvo i uvijek, bio rock & roll. “‘Rolling Stone’ je najbolja pjesma koju sam napisao,” rekao je glatko na kraju 1965. Još uvijek je.

3. Sam Cooke, 'A Change Is Gonna Come'

1964.

AUTOR: Sam Cooke

Godine 1963. Sam Cooke - prvi veliki američki soul pjevač i jedan od najuspješnijih pop izvođača u zemlji, s 18 Top 30 hitova od 1957. - čuo je pjesmu koja ga je duboko nadahnula i uznemirila: Bob Dylanovu "Blowin' in the Wind". ” Ono što je Cookea pogodilo je izazov implicitan u Dylanovoj himni. "Bože", razmišljao je Cooke, "bijelac piše takvu pjesmu?"

Cookeov odgovor, “A Change Is Gonna Come”, snimljena 30. januara 1964., s raskošnim orkestralnim aranžmanom Renea Halla, bio je osobniji - u pjevanju u prvom licu jednine i iskustvima koja su prethodila njegovom stvaranju. 8. oktobra 1963., dok su bili na turneji, Cooke i članovi njegove pratnje uhapšeni su u Shreveportu u Louisiani zbog narušavanja mira nakon što su se pokušali prijaviti u bijelom motelu - incident koji se odražava u trećem stihu pjesme. A Cookeovo tugovanje za svojim 18-mjesečnim sinom Vincentom, koji se utopio tog juna, odjekuje u posljednjem stihu: “Bilo je trenutaka kada sam mislio/da ne bih mogao više izdržati.” 11. decembra 1964., gotovo godinu dana nakon što ju je snimio, Cooke je upucan u motelu u L.A.-u. Dvije sedmice kasnije objavljena je pjesma “A Change Is Gonna Come”, koja je postala Cookeovo oproštajno obraćanje i himna pokreta za građanska prava.

2. Public Enemy, 'Fight the Power'

1989.

AUTORI:Carlton Ridenhour, Eric Sadler, Hank Shocklee, Keith Shocklee

Chuck D jednom je usporedio "Fight the Power" s Pete Seegerom koji pjeva "We Shall Overcome". “ Fight the Power", rekao je, "ukazuje na naslijeđe snage ustajanja u muzici." Redatelj Spike Lee prvotno je tražio Public Enemy da napiše himnu za Do the Right Thing - film o suprotstavljanju bijeloj nadmoći - pa su se Chuck i producenti grupe, Bomb Squad, nadahnuli uz funky verziju "Fight the Power" braće Isley koristivši naziv pjesme kao nacrt za potpuno novi ratni poklič.

U nešto manje od pet minuta užurbanih brejkova i uzoraka zvuka roga, Chuck D i  Flavor Flav, predstavljaju manifest za rasnu revoluciju i crnački ponos rečenicama poput "Naša sloboda govora je sloboda smrti" i povicima kako preispitati osnove samog američkog života u stihovima poput "Većina mojih heroja ne pojavljuje se na poštanskim markama." Pjesma je bila upravo ono što je Leejevom filmu trebalo, pa se puštala iznova i iznova, kad god bi se lik Radio Raheema pojavio sa svojim boomboxom, što ju je činilo instant klasikom.

“Mislim da je to bio odlučujući trenutak za Public Enemy i Spikea Leeja jer je razbudio crnačku zajednicu na revoluciju koja je bila slična revoluciji šezdesetih, gdje ste imali Martina Luthera Kinga ili Malcolma X-a”, jednom je rekao Hank Shocklee iz Bomb Squada. “To je natjeralo cijelu hip-hop zajednicu da prepozna njegovu moć. Tada je počela prava revolucija.”

1. Aretha Franklin, 'Respect'

1967.

AUTOR:Otis Redding

Kada je Aretha Franklin napustila Columbia Records i prešla u Atlantic 1966., potpredsjednik izdavačke kuće, Jerry Wexler, došao je pjevačici s nekim prijedlozima za pjesme koje bi mogla obrađivati, poput Sama Cookove “A Change Is Gonna Come” i Ray Charlesove a “Drown in My Own Tears”. Svidjele su joj se te ideje, ali imala je jednu svoju: "Respect", pjesmu koju je izvodila uživo. "Sve dok ona izmijeni", rekao je Wexler Franklinovom menadžeru Tedu Whiteu u razmjeni koju je prepričao Franklinov biograf David Ritz. "Ne morate brinuti o tome", odgovorio je White. "Ona je to dobro promijenila."

Otis Redding napisao je “Respect” i snimio je za izdavačku kuću Stax/Volt 1965. godine.

No Franklin je sa svojom konačnom obradom za sva vremena preuzela pjesmu, snimljena u Atlanticovom njujorškom studiju na Valentinovo 1967. “Respect” je bila njen prvi hit broj jedan i singl koji ju je proglasio kraljicom soula.

U Reddingovoj izvedbi, snažnom maršu, on silom vulkana poziva na jednaku naklonost. Franklin ne traži ništa. Pjevala je s višeg tla: žena koja je pozivala da se prekine iscrpljenost i žrtvovanje s gorućim seksualnim autoritetom. Ukratko: Ako želite nešto, zaslužit ćete. "Za Otisa je 'poštovanje' imalo tradicionalnu konotaciju, apstraktnije značenje poštovanja", rekao je Wexler u svojoj autobiografiji, Rhythm and the Blues: Život u američkoj muzici. “Žar u Arethinom veličanstvenom glasu zahtijevao je to poštovanje i više: poštovanje je također uključivalo seksualnu pažnju najvišeg reda. Što bi drugo moglo značiti 'Sock it to me'?"

Mislio je na nokaut zvuk Franklininih pomoćnih pjevačica - njenih sestara, Carolyn i Erme - koje su velikom brzinom pjevale "Sock it to me", što su Aretha i Carolyn smislile za sesiju. Budući da Reddingova verzija nije imala most, Wexler je imao bend - legendarnu studijsku ekipu iz Muscle Shoalsa, Alabama – koji su odsvirali promjene akorda iz Sama i Daveove "When Something Is Wrong With My Baby" pod solo na tenor saksofonu Kinga Curtisa.

Nema zablude o strasti unutar disciplinirane Franklinine isporuke; zacijelo je za inspiraciju crpila iz vlastitog burnog braka u to vrijeme. "Ako to nije živjela", rekao je Wexler, "ne bi to mogla dati." Ali, dodao je, "Aretha nikada ne bi igrala ulogu prezrene žene... Njezino srednje ime bilo je Respect (Poštovanje)."

Predvodeći njen debi za Atlantik, I Never Loved a Man the Way I Love You, “Respect” je katalizirao rock & roll, gospel i blues kako bi stvorio model za soul muziku kojoj se umjetnici i danas dive (Mariah Carey je Franklinovu nazvala “mentorom”). Jednako važno, neispričani zahtjevi pjesme snažno su odjeknuli s pokretom za građanska prava i feminističkom revolucijom u nastajanju, što odgovara umjetnici koja je donirala za skupinu Black Panther i pjevala na sprovodu Martina Luthera Kinga Jr. U svojim memoarima iz 1999. Franklin je napisala da je pjesma odražavala "potrebu prosječnog muškarca i žene na ulici, poslovnog čovjeka, majke, vatrogasca, učitelja - svi su željeli poštovanje." Još uvijek je tako.

federalna.ba/rollingstone.com

Rolling Stone najbolje pjesme