Nova školska godina uz nove vještine komuniciranja i nove prilike za učenike i učitelje

Nova školska godina počinje danas. Naime, prema odlukama nadležnih iz ministarstava obrazovanja, đaci će se u većini kantona FBiH vratiti u svoje školske klupe. Takav stav zauzela je i Vlada Federacije BiH, navodeći kako želi omogućiti normalan povratak u školske klupe bez posebnih restrikcija i u punom obimu, ali da će se situacija pratiti i u zavisnosti od toga bit će i mjere revidirane.

Vlada Kantona Sarajevo donijela je zaključak da nastava u školskoj 2021./2022. počinje 1. septembra 2021.

“Nastava će se odvijati u učionicama, uz poštivanje svih propisanih mjera iz preporuka Federalnog kriznog štaba”, kazala je resorna ministrica Naida Hota-Muminović.

Jedan od propisa Kriznog štaba FBiH, a koje je usvojila Vlada KS, predviđa obaveznu distancu od najmanje jedan metar u školama. Obrazovne ustanove imat će dozvolu da samostalno organizuju model koji će osigurati poštivanje propisanih epidemioloških mjera.

Svoje školske ruksake pripremili su i đaci na području Tuzlanskog kantona, ali i Zeničko-dobojskog, te Unsko-sanskog.

Kako bi đaci bili što sigurniji, a s obzirom na novonastalu situaciju, Zavod za javno zdravstvo FBiH donio je preporuke za obrazovanje u novoj školskoj godini koje predstavljaju model na osnovu kojeg kantonalne vlade mogu pooštravati i relaksirati mjere.

Novo je to što se za epidemiološku sliku ne uzima više samo incidenca, nego se mora pratiti i mortalitet, broj prijema oboljelih od Covida19 u bolnicama, te drugi parametri. Navodi se kako je neophodno educirati nastavno osoblje, učenike i roditelje o mjerama zaštite od  širenja virusa. Također, u preporukama se navodi da je neophodno imati planove za vanredne situacije u školama. Osnovni principi prevencije su nošenje maske. U pojašnjenju se navodi da djeca uzrasta od 6 do 11 godina trebaju nositi masku izvan učionice, a ne moraju za vrijeme nastave, dok djeca starijeg uzrasta trebaju nositi masku i za vrijeme nastave. Posebno se ukazuje na držanje distance, te se ističe kako je neophodno smanjiti broj učenika u grupi ili razredu kako bi se osigurala udaljenost od minimalno jednog metra između mjesta za sjedenje.

Sa psihologinjom koja djeluje u Udruženju za sistemsku terapiju i praksu BiH Arminom Čerkić razgovarala Aida Hadžiabdić.

Otvoreni program