videoprilog Mirele Čanović (Federacija danas)

Avioni u Tuzli četvrtkom uopće ne lete

Na Međunarodnom aerodromu u Tuzli prije pandemije - 40 letova sedmično za 15 stranih destinacija. Danas je situacija potpuno drugačija, avioni četvrtkom uopće ne lete.

Sedmično na ovaj aerodrom sleti tek nekih 7-8 aviona koji lete na 7 destinacija u svijetu. Dva aviona praktično su parkirana i letjet će samo ukoliko se za to ukaže potreba. S obzirom na to da se odvija tek oko 40 % ranijeg saobraćaja, iako su uveli štednju, bilježe značajne minuse u poslovanju. Kada se tome još doda manjak od oko miliona maraka za dva i po mjeseca, koliko je zbog epidemiloške situacije aerodrom bio zatvoren, jasno je da stanje u preduzeću nije dobro.

"Imamo izuzetan rizik što se tiče strateškog partnera, u praksi zavisi se od zaista jedne kompanije. Finansijski rezultati te aviokompanije, u kontekstu šireg evropskog tržišta, deterimisat će odnos sa tuzlanskim aerodromom. U ovom trenutku malo toga zavisi od menadžmenta aerodroma, od naših gradskih, kantonalnih vlasti, a više ustvari od Vlade FBiH", kaže Admir Čavalić, ekonomski analitičar.

A Vlada Federacije je, s ciljem da pomogne domaćem aviosaobraćaju, prije nekoliko dana, za 4 aerodroma iz budžeta izdvojila 6 miliona maraka. Tuzlanski će dobiti milion.

"Ovaj milion maraka je nama infuzija da možemo naredna tri-četiri mjeseca, pokriti fiksne troškove, održati likvidnost i očuvati radna mjesta. 200 hiljada ćemo iskoristiti kao kapitalna ulaganja u dio projekata koji su već djelimično urađeni i koje moramo završiti da bismo išli dalje sa planiranjem", objašnjava Esad Mujačić, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

A planirali su za nekoliko dana početak gradnje davno najavljenog aerodromskog atrija, za šta je novac već ranije osiguran, a izradili su i obimnu sedmogodišnju Strategiju razvoja aviosaobraćaja. Dozu optimizma donosi i strateški partner najavom novog reda letenja, koji bi trebao važiti od 13. decembra i podrazumijevati sedmično 22 leta na 8 destinacija.

federalna.ba