Prilog Velide Kulenović

Osnaživanje mladih kroz edukaciju medijske pismenosti

Osnaživanje mladih u zajednici u Zenici se realizira  kroz program edukacije o medijima i medijskoj pismenosti, kao nezamjenjivom dijelu svakodnevnog života. Svaki konzument medijskih sadržaja u svijetu društvenih mreža i interneta može biti i njihov kreator, ali i potencijalna žrtva. Stoga je značaj medija i medijske pismenosti prepoznat kao važan dio obrazovanja, posebno za mlade, u omladinskom udruženju “Reaktiv”.

Medijska pismenost podrazumijeva kritičko razmišljanje, a danas se često koristi  u edukaciji zaštite od lažnih vijesti, i svih drugih negativnih posljedica koje donosi korištenje interneta i društvenih mreža. Studentice koje pohađaju edukaciju o ovim temama svjesne su značaja medijske pismenosti. O tome govore studentice Sara Hadžić i Indira Agić.

 “Medijska pismenost je važna tema za mlade, a što se tiče same edukacije to je izuzetno bitno jer sa edukacijama znamo analizirati koja je vijest lažna ili nije. Kad smo bili mlađi vjerovali smo da su sve vijesti tačne, a u stvari nisu dok to temeljito ne provjerim”, kaže Sara Hadžić, studentica Odsjeka za njemački jezik na Filozofskom fakultetu u Zenici.

“Vrlo je važno za mlade žene da shvataju važnost medijske pismenosti, jer većinu informacija dobijamo putem medija. Podložni smo nažalost, danas različitim medijskim manipulacijama, ali mislim da dobrom analizom, informacijama sa kojima već raspolažemo svjetonazorom, možemo da razlučimo istinu od laži”, kaže Indira Agić,studentica Odsjeka za kulturologiju na Filozofskom fakultetu u Zenici. 

Tehnologije se sve brže razvijaju što zahtijeva stalno obrazovanje, kaže  učenica Prve gimnazije Adna Sarvan:

“Medijska pismenost je važna jer, se tehnologije sve brže razvijaju i  mladi pa  i stariji se moraju upoznati sa načinom rada, kako će se život odvijati sa  modernim tehnologijama i kako će svijet funkcionirati.”

Osnaživanje mladih u zajednici realizira se i kroz program edukacije o medijima i medijskoj pismenosti koji nam je značajan dio svakodnevnog života, kaže Amra Smriko, koordinatorica projekta “Osnaživanje mladih u zajednici” koji podržava Američka ambasada u našoj zemlji:

“Izuzetno nam je važno da damo alate mladima kako da koriste medije kako da prepoznaju prave vijesti od dezinformacija, kako da se ponašaju na društvenim mrežama, kako da koriste dostupnost savremenih tehnologija u različitim situacijama.”

 Iako se medijske pismenosti ne nalazi u kurikulum nastavnih programa o njoj je neophodno govoriti posebno zbog  novih generacija koje su prošle i onlajn nastavu, navodi profesorica bosanskog jezika i književnosti iz Visokog Alma Skopljak.

“I mi kao profesori i roditelji kao roditelji  nisu živjeli u ovakvom  svijetu  dok su odrastali. Ovaj svijet je nov svima  i učenicima,i nastavnicima i roditeljima. Moramo više da se trudimo, edukujemo, da bismo našli svoje mjesto u ovom svijetu koji je spojen, neodvojiv od virtualnog svijeta.”

Živimo sa izazovima digitalnog doba koje nosi prednosti ali i mane. Stoga će medijska pismenost biti sve neophodnija od najranijeg perioda edukacije, kako porodice tako i škole.